Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.

Algoritmus na vygenerovanie 2D hracej plochy

Nedávno som narazil na problém, ako náhodne vygenerovať nejakú 2D hraciu plochu pre hru napríklad Sokoban a podobné. Nechcel som žiadne štvorec s Lahodný prekážkami, chcel som automaticky generovanú ohraničenú plochu v 2D. Chvíľu som hľadal na internete ako a čo, a nenašiel som nič, pretože som ani nevedel pod čím hľadať.

Tak som vymyslel vlastnu jednoduchý algoritmus, ktorý toto spĺňa. Kód je napasaný v C #, nie je tu použitýho nič zložité. Najzložitejšie vec, okrem samotného nápadu je List : D

Nápad bol ľahko vylepšený (generuje vodu dvoch stupňov - nepriechodné a priechodná) a bolo mu pridané jednoduché grafické rozhranie a väčšiu možnosť generovania. Vie to nagenerovat viac miestností (jaskyne), a obsahuje mod alternative ktorý spojmi všetky jaskyne ktoré idú normálne prejsť do jednej veľkej. Všetko je to uloženie stále v 2D poli teda možné exportovať.

Upravené do súťaže macher na algoritmy - dungeon generátor


Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 330x (135.25 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov

 

Ako sa ti páči článok?
Pred uložením hodnotenia, popíš prosím autorovi, čo je zleZnakov 0 z 50-500
Ako sa ti kurz páči?
Tvoje hodnotenie kurzuZnakov 0 z 50-500
Všetky články v sekcii
Algoritmy pre bludisko
Program pre vás napísal martinsakra
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor programuje v C# a Javě + dělá v Unity3D
Aktivity