Algoritmus na vygenerovanie 2D hracej plochy
Nedávno som narazil na problém, ako náhodne vygenerovať nejakú 2D hraciu plochu pre hru napríklad Sokoban a podobné. Nechcel som žiadne štvorec s Lahodný prekážkami, chcel som automaticky generovanú ohraničenú plochu v 2D. Chvíľu som hľadal na internete ako a čo, a nenašiel som nič, pretože som ani nevedel pod čím hľadať.
Tak som vymyslel vlastnu jednoduchý algoritmus, ktorý toto spĺňa. Kód je napasaný v C #, nie je tu použitýho nič zložité. Najzložitejšie vec, okrem samotného nápadu je List : D
Nápad bol ľahko vylepšený (generuje vodu dvoch stupňov - nepriechodné a priechodná) a bolo mu pridané jednoduché grafické rozhranie a väčšiu možnosť generovania. Vie to nagenerovat viac miestností (jaskyne), a obsahuje mod alternative ktorý spojmi všetky jaskyne ktoré idú normálne prejsť do jednej veľkej. Všetko je to uloženie stále v 2D poli teda možné exportovať.
Upravené do súťaže macher na algoritmy - dungeon generátor
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 330x (135.25 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov