IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Quadrax III

Trúfam si povedať, že len mizivé promile (skôr ešte menej) súčasných hráčov si bude pamätať na hru Cauldron, ktorá bola naprogramovaná pre počítač ZX Spectrum. Špecifikáciami hardware tejto hernej mašinky sa nemá cenu zaoberať, pretože dnes rovnako nikto neuverí že v tých 42 kB pamäte mohlo čokoľvek fungovať ... Hlavné ale je, že existovali dobré nápady (neb neexistovala grafika a zvuk - teda aspoň tak, ako ich poznáme dnes ) a hra Cauldron toho bola žiarivým príkladom. Ako však plynul čas, aj ona zmizla v prepadlisku osembitových dejín.

Prešlo niekoľko rokov (desaťročí), a v novembri, roku 1995 náhle vydáva slovenský firma Cauldron (zvláštne zhoda mien, že? ...) logickú hru Quadrax. Dosť dobrá logická hra (s pomerne zaujímavým príbehom), ktorú sme ja aj niekoľko mojich priateľov tvrdo parili, v snahe byť prvým kto uvidí magickú stú úroveň. Kto bol vtedy prvý je už dnes vedľajšie, ale nakoniec všetci zvládli všetkých sto úrovní, ktorými sa hra pýšila.

Prišla však otázka - čo ďalej? Datadisky sa vtedy ešte tak nenosili, a editor úrovní nikde. Podľahol som vtedy nátlaku priateľov a vytvoril "kópiu" Quadrax s názvom Return to Quadrax s celými 18-tich zbrusu novými úrovňami, inú grafikou, hudbou atď ... Táto verzia však bola hotová až v roku 1997 (čiastkové problémy s časom) a keď sa na ňu spätne pozriem, opäť nič moc. Len osemnásť (síce vytvrdlých) úrovní a editor zase nikde. Navyše to bežalo len pod DOSom kvôli brutálnym rutinám vo strojáku (kto tomu nerozumie, môže preskočiť na ďalší odsek), ktoré zabezpečovali všetky grafické operácie a taktiež mixovanie zvukových stôp v reálnom čase, STOSB ES [DI] <- AL, bla, bla. .. Nejako som sa zakecali. Inak úvodný obrázok z tejto verzie by sa mal vyskytovať neďaleko ...

Inak, kto niekedy hľadal hru Quadrax II, tak mal (a má) smolu ... Čo viem, tak ju vlastným ja (ako autor :-)) a ešte jeden kámoš. Toť všetko. Jo - a nepíšte mi, že by ste chceli Quadrax II (Return to Quadrax) získať - ten je len pre úplnú elitu, Notabene, jede len pod DOSom ...

Nejako koncom roka 1999 som našiel Return to Quadrax zastrčený v kútiku na harddisku. Vzhľadom k tomu, že v súčasnej nadmiere 3Dvšeho mi citeľne chýbala nejaká relaxačné logická hračka, (tuším posledná poriadna bola Fillets, aj keď tá už bola dosť tuhá), začal som premýšľať o znovuvzkriesenia Quadrax. Proste a jednoducho, nová verzia začala vznikať pod pracovným názvom Quadrax III, ktorý jej prekvapivo vydržal až do finále. Jadro hry bolo naprogramované v C ++ iba za tri týždne a celá hra je plne Windows 95/98/2000 / XP kompatibilné.

V hre samotnej je taktiež implementovaný editor, s ktorého pomocou boli urobené všetky úrovne. A koľko že ich tentokrát je? Plných šesťdesiat. (Ak sa vám to zdá málo, tak verte, že niektoré úrovne sú extrémne prežila - ale všetky idú urobiť!). Dokonca sa znovuobjavil aj príbeh. Znalci Michael Crichton iste prepáčia, že som si časť námetu vypožičal z jeho románu Kongo, a doslova obšlehl strany 66 až 68 - aby sa vám to lepšie hľadalo ;-) Príbeh sám o sebe príliš nosný nie je a slúžia skôr len ako východiskový vodítko pre prípadné úpravy. V tom je totiž skryté jadro pudla! V hre môžete nielen editovať jednotlivé úrovne ale napísať si k nim aj vlastný príbeh, meniť pozadie, grafiku, zvuky, hudby ... Proste kreativite sa medze nekladú. Bližšie informácie o editáciu vlastných levelov sú k nájdeniu o niečo nižšie, v pasáži Editor - ako si vytvoriť vlastný Quadrax.

Na záver úvodu do hry by som chcel pozdraviť všetkých priaznivcov logických hier a dúfam, že ak si Quadrax III vyskúšajú, aspoň trochu sa im zapáči.


Galéria

Domovská stránka hry je http://quadrax3.wz.cz, nájdete tam nejaké informácie navyše a fórum, keby ste sa v hre zasekli.


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 1089x (14.94 MB)

 

Článok pre vás napísal crusader
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Aktivity