Riešené úlohy k 1.-2. lekciu Kotlinu
Nasledujúce 3 cvičenie vám pomôžu precvičiť znalosti programovania v Kotlinu z minulých lekcií. Vo vlastnom záujme sa je pokúste vyriešiť sami. Pod článkom máte pre kontrolu riešenie k stiahnutiu. Ale pozor, akonáhle sa na neho pozriete bez vyriešenia príkladov, stráca pre vás cvičenie zmysel a nič sa nenaučíte
Ak si naozaj nebudete vedieť rady, pozrite sa radšej znovu do minulého tutoriálu a pokúste sa na to prísť.
Jednoduchý príklad
Vytvorte program, ktorý si na vstupe nechá zadať meno používateľa a potom jeho vlastnosť. Nakoniec vypíše "meno je vlastnosť", viď obrázok.
Ukážka obrazovky programu:
Konzolová aplikácia
Ahoj, ako sa voláš?
Bill Gates
Aký si?
hustodémonsky bohatý
Bill Gates je hustodémonsky bohatý
{KOTLIN_CONSOLE}
{/KOTLIN_CONSOLE}
Stredne pokročilý príklad
Vytvorte program, ktorý si na vstupe vyžiada celé číslo a následne vypíše jeho druhú mocninu.
Ukážka obrazovky programu:
Konzolová aplikácia
Zadaj číslo k umocneniu:
64
Výsledok 4096
{KOTLIN_CONSOLE}
{/KOTLIN_CONSOLE}
Pokročilý príklad
Vytvorte program, ktorý si na vstupe vyžiada polomer kruhu. Následne vypíše jeho obvod a obsah.
Ukážka obrazovky programu:
Konzolová aplikácia
Zadaj polomer kruhu (cm):
12.1
Obvod zadaného kruhu je: 75.98800239562989 cm
Jeho obsah je 459.7274289871221 cm^2
{KOTLIN_CONSOLE}
{/KOTLIN_CONSOLE}
Mal si s čímkoľvek problém? Stiahni si vzorovú aplikáciu nižšie a porovnaj ju so svojím projektom, chybu tak ľahko nájdeš.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 174x (20.32 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Kotlin
Na absolvovanie tohto cvičenia prosím splň 2 ľubovoľné príklady tým, že ich úspešne odovzdáš na otestovanie.