Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.

Riešené úlohy k 1.-2. lekciu Kotlinu

Nasledujúce 3 cvičenie vám pomôžu precvičiť znalosti programovania v Kotlinu z minulých lekcií. Vo vlastnom záujme sa je pokúste vyriešiť sami. Pod článkom máte pre kontrolu riešenie k stiahnutiu. Ale pozor, akonáhle sa na neho pozriete bez vyriešenia príkladov, stráca pre vás cvičenie zmysel a nič sa nenaučíte :)

Ak si naozaj nebudete vedieť rady, pozrite sa radšej znovu do minulého tutoriálu a pokúste sa na to prísť.

Jednoduchý príklad

Vytvorte program, ktorý si na vstupe nechá zadať meno používateľa a potom jeho vlastnosť. Nakoniec vypíše "meno je vlastnosť", viď obrázok.

Ukážka obrazovky programu:

Konzolová aplikácia
Ahoj, ako sa voláš?
Bill Gates
Aký si?
hustodémonsky bohatý
Bill Gates je hustodémonsky bohatý
  • package cz.itnetwork
    fun main(args: Array<String>) {
    }
    הההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    • Skontroluj, či výstupy programu zodpovedajú predlohe. S inými textami testy neprejdú.

    Neodovzdané. Odovzdaj riešenie všetkých cvičení a na konci kurzu získaš certifikát. Dostaneš sa medzi řiešiteľov tejto úlohy.

    Stredne pokročilý príklad

    Vytvorte program, ktorý si na vstupe vyžiada celé číslo a následne vypíše jeho druhú mocninu.

    Ukážka obrazovky programu:

    Konzolová aplikácia
    Zadaj číslo k umocneniu:
    64
    Výsledok 4096

    • package cz.itnetwork
      fun main(args: Array<String>) {
      }
      הההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
      XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
      • Skontroluj, či výstupy programu zodpovedajú predlohe. S inými textami testy neprejdú.

      Neodovzdané. Odovzdaj riešenie všetkých cvičení a na konci kurzu získaš certifikát. Dostaneš sa medzi řiešiteľov tejto úlohy.

      Pokročilý príklad

      Vytvorte program, ktorý si na vstupe vyžiada polomer kruhu. Následne vypíše jeho obvod a obsah.

      Ukážka obrazovky programu:

      Konzolová aplikácia
      Zadaj polomer kruhu (cm):
      12.1
      Obvod zadaného kruhu je: 75.98800239562989 cm
      Jeho obsah je 459.7274289871221 cm^2

      • package cz.itnetwork
        fun main(args: Array<String>) {
        }
        הההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
        XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
        • Skontroluj, či výstupy programu zodpovedajú predlohe. S inými textami testy neprejdú.

        Neodovzdané. Odovzdaj riešenie všetkých cvičení a na konci kurzu získaš certifikát. Dostaneš sa medzi řiešiteľov tejto úlohy.


         

        Mal si s čímkoľvek problém? Stiahni si vzorovú aplikáciu nižšie a porovnaj ju so svojím projektom, chybu tak ľahko nájdeš.

        Stiahnuť

        Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

        Stiahnuté 178x (20.32 kB)
        Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Kotlin

         

        Na absolvovanie tohto cvičenia prosím splň 2 ľubovoľné príklady tým, že ich úspešne odovzdáš na otestovanie.

        Ako sa ti páči článok?
        Pred uložením hodnotenia, popíš prosím autorovi, čo je zleZnakov 0 z 50-500
        Predchádzajúci článok
        Premenné, typový systém a parsovanie v Kotlin
        Všetky články v sekcii
        Základné konštrukcie jazyka Kotlin
        Preskočiť článok
        (neodporúčame)
        Typový systém druhýkrát: Dátové typy v Kotlin
        Článok pre vás napísal Samuel Kodytek
        Avatar
        Užívateľské hodnotenie:
        1 hlasov
        Autor se věnuje všem jazykům okolo JVM. Rád pomáhá lidem, kteří se zajímají o programování. Věří, že všichni mají šanci se naučit programovat, jen je potřeba prorazit tu bariéru, který se říká lenost.
        Aktivity