6. diel - Testovanie v Kotlin - Unit testy generátora náhodných dát
V minulej lekcii, Testovanie v Kotlin - Unit testy perzistentnej vrstvy , sme si ukázali zdrojový kód testujúci DAO triedu pre ukladanie entít do databázy.
V dnešnom tutoriále si ukážeme ďalší príklad unit testov v Kotline. Ukážeme si, ako testovať generátory náhodných dát pomocou analýzy rovnomernosti distribúcie a Levenshteinovej vzdialenosti.
Testy generátora náhodných dát
Generátory nejakých náhodných alebo unikátnych hodnôt, sa v našich aplikáciách často vyskytnú. Ako ale otestovať niečo, čo má vždy iné hodnoty?
Pokiaľ generujeme čísla, základný test obvykle skontroluje rozsah hodnôt a ich frekvenciu výskytu. Mali by padať len povolené čísla a každé s rovnakou pravdepodobnosťou.
Pokiaľ sú hodnoty využívané na kryptografické účely, napr. generovanie hesiel, existujú na ich overenie ďalšie špeciálne testovacie algoritmy, ktoré sú nad rámec tohto kurzu.
Pokiaľ generujeme textové reťazce, budeme testovať vlastnosti týchto hodnôt, teda či spĺňajú predpis a sú skutočne náhodné (pseudonáhodné).
Hammingova a Levenshteinova vzdialenosť
Pri porovnávaní textových reťazcov sa v programovaní stretnete najčastejšie s dvoma typmi vzdialeností:
- Hammingova vzdialenosť určuje najmenší počet znakov, ktoré
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Kotlín tutoriále sa naučíme pokryť unit testy v JUnit generátor náhodných tokenov pomocou analýzy rovnomernosti distribúcie a Levenshteinovej vzdialenosti.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.