4. diel - Testovanie v Kotline - Unit testy analyzeru tagov
V minulej lekcii, Testovanie v Kotline - Hamcrest, TestRules a best practices , sme si predstavili knižnicu Hamcrest, anotáciu pravidiel a nakoniec spomenuli aj best practices pre testovanie v Kotline.
Aby sme nezostali len pri testoch našej kalkulačky, ukážeme si v dnešnom tutoriáli ďalšie unit testy na testovanie reálnych Kotlín aplikácií. Pôjde o testy analyzátora správ. Urobíme si tak lepšiu predstavu, ako sa podobné veci testujú v praxi.
Príklady budú mať postupne zložitejší a zložitejší kód. Nelámte si hlavu s tým, že nebudete rozumieť niečomu v ich implementácii. Mali by ste pochopiť najmä spôsob testovania a spoznať, čo ktorý test overuje a ako to overuje.
Test analyzeru tagov
Nasledujúci test overuje správnu funkčnosť triedy
TagAnalyzer
. Tá analyzuje správu a hľadá v nej hashtagy, ako
ich poznáme napr. z Facebooku: Zas jsem zaspal. #pondelky
.
Testovacie správy
Najprv si vytvoríme štyri testovacie správy:
@TestInstance(TestInstance.Lifecycle.PER_CLASS) class TagAnalyzerTest { private val MSG_NO_TAGS = "Nejaká správa štandardnej dĺžky neobsahujúca žiadne tagy." private val MSG_SINGLE_TAG = "Správa obsahujúca jeden #tag." private val MSG_ONLY_TAGS = "#sprava #zostavená #z #tagu." private val MSG_HASHES = "######################" ... }
Všimnime si, aké správy sme
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme a vysvetlíme zdrojový kód unit testu z reálnej aplikácie v Kotline, kde sa testuje trieda analyzujúca správy na prítomnosť hashtagov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.