IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

17. diel - Pretypovania a hierarchie objektov v Kotlin

V minulej lekcii, Rozhranie (interface) v Kotlin , sme si uviedli interface a vytvorili ptakoještěr. Dnes s týmto projektom budeme v tutoriálu ďalej pracovať. Povieme si niečo o pretypovanie a odhalíme ďalšie taje objektovo orientovaného programovania.

Pretypovanie

Vráťme sa teda k nášmu projektu z minula a kód funkcie main() zmeňme tak, aby sme mali ptakoještěr uloženého v premennej typu PtakInterface:

val ptakoJester: PtakInterface = PtakoJester()

Je nám to dovolené, pretože trieda PtakoJester implementuje


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom za exkluzívnu cenu 650 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto výhodného balíčku získaš prístup ku všetkým 36 článkom (24 lekcií, 7 praktických cvičení, 5 testov) s kontrolou a certifikáciou a ešte naviac ušetríš 163 Kč. Ponuka je časovo obmedzená a platí pro všetky lekcie v kurze. Nakúp teraz a získaj limitovanou 20% zľavu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriále si ukážeme ako v Kotlin pretypovať inštancii na iný typ údajov a ako pri tomto využiť rozhrania (interface). Vytvoríme si hierarchiu objektov.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Samuel Kodytek
Avatar
Autor se věnuje všem jazykům okolo JVM. Rád pomáhá lidem, kteří se zajímají o programování. Věří, že všichni mají šanci se naučit programovat, jen je potřeba prorazit tu bariéru, který se říká lenost.
Aktivity