17. diel - Pretypovania a hierarchie objektov v Kotlin
V minulej lekcii, Rozhranie (interface) v Kotlin , sme si uviedli interface a vytvorili ptakoještěr. Dnes s týmto projektom budeme v tutoriálu ďalej pracovať. Povieme si niečo o pretypovanie a odhalíme ďalšie taje objektovo orientovaného programovania.
Pretypovanie
Vráťme sa teda k nášmu projektu z minula a kód funkcie
main()
zmeňme tak, aby sme mali ptakoještěr uloženého v
premennej typu PtakInterface
:
val ptakoJester: PtakInterface = PtakoJester()
Je nám to dovolené, pretože trieda PtakoJester
implementuje
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme ako v Kotlin pretypovať inštancii na iný typ údajov a ako pri tomto využiť rozhrania (interface). Vytvoríme si hierarchiu objektov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.