IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

17. diel - Šibenice pre Android - XML kód MainGameActivity

V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 10.-12. lekciu Android v Kotlin, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.

V dnešnom Kotin tutoriále vytvoríme XML návrh vzhľadu hlavnej hernej aktivity so samotnou hrou Šibenice / Obesenec pre Android. Začneme však krátkou odbočkou, v ktorej si vysvetlíme, ako v Android Studiu efektívne pracovať s textovými reťazcami.

Použitie resources

V návrhu budeme používať textové reťazce na popis komponentov TextView a Button. Všeobecne je možné v XML a aj Kotlín kóde pracovať so surovými reťazcami. Tie môžeme zobrazovať v komponentoch alebo rôzne vypisovať na displej zariadenia v podobe informačných bublín, ako je uvedené na nasledujúcej ukážke:

Toast.makeText(applicationContext, "Dnes je pondělí", Toast.LENGTH_LONG).show()

Existuje ale lepší spôsob zápisu:

Toast.makeText(applicationContext, resources.getString(R.string.monday), Toast.LENGTH_LONG).show()

Druhá ukážka nepoužíva priamo reťazec, ale odkazuje na miesto, kde je uložený. Týmto miestom je súbor res/values/strings.xml. Tento súbor je defaultný a bol vygenerovaný Android Štúdiom pri vytváraní projektu. Môžeme doň pridávať svoje vlastné reťazcové konštanty.

Odkazy do resources používame aj v XML kóde, hneď si uvedieme príklad:

<TextView
    ...
    android:text="Dnes je pondělí"
    ...
/>

S odkazom do resources:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom za exkluzívnu cenu 830 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto výhodného balíčku získaš prístup ku všetkým 39 článkom (26 lekcií, 6 testov, 7 praktických cvičení) s kontrolou a certifikáciou a ešte naviac ušetríš 221 Kč. Ponuka je časovo obmedzená a platí pro všetky lekcie v kurze. Nakúp teraz a získaj limitovanou 21% zľavu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V Kotilne tutoriále vytvoríme XML návrh vzhľadu aktivity so samotnou hrou Šibenice / Obesenec pre Android.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Marek Urbańczyk
Avatar
Autor se věnuje programování v Kotlinu, Javě. Má také zkušenosti s C#.
Aktivity