19. diel - Šibenice pre Android - Dokončenie Kotlín kódu hernej aktivity
V minulej lekcii, Šibenice pre Android - Základné metódy MainGameActivity , sme napísali základ Kotlín kódu aktivity
MainGameActivity
, v ktorej bude hra prebiehať.
V dnešnom Android tutoriále budeme pokračovať v doplnení Kotlín kódu
aktivity MainGameActivity
našej šibenice. Pridáme ďalšie
metódy potrebné na sprevádzkovanie hry, najmä obsluhu hádaných znakov.
Zameriame sa teda najmä na metódu addChar()
. Táto metóda
bude, za istých okolností, užívateľovi zobrazovať krátke správy.
Pridanie resources
Texty krátkych správ si najskôr uložíme do resources
do
súboru res/values/strings.xml
:
<string name="empty_input">Nebylo nic zadáno!</string> <string name="input_illegal_char">Zadán nepovolený znak...</string> <string name="input_guessed_char">Zadané písmeno již bylo uhodnuto...</string> <string name="input_unsuccess_guessed">Zadané písmeno již bylo neúspěšně hádáno...</string>
Metóda addChar()
Vrátime sa do našej MainGameActivity.kt
a doplníme si do nej
metódu addChar()
. Táto metóda je volaná stlačením tlačidla
ZADAJ. Po stlačení bude volaná preto, že v XML návrhu aktivity má
toto tlačidlo parameter android:onClick="addChar"
. Aby táto
metóda mohla byť takto volaná z XML, je bezpodmienečne nutné
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tomto diele Kotlin tutoriálu dokončíme logickú vrstvu hlavnej hernej aktivity našej Android aplikácie. Doplníme si metódy na hádanie znakov a počítanie skóre.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.