IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Simplex Game Studio

Simplex Game Studio je univerzálny herný engine a editor napísaný v HTML 5 a čistom ECMA 6. Je v ňom vytvorená napr. Hra Azúrové jazero. (Zdrojové kódy enginu pozri táto hra, zdrojové kódy vizuálneho IDE ešte nie sú uvoľnené).

GUI je silne inšpirovaný game maker.

Live verzia

Info ku zdrojákům viď nižšie.

Editor dokáže editovať (niečo ide len zobraziť, niečo ide zmeniť) projekt textové hry, čo je zatiaľ jediný typ hier, ktorý engine podporuje. Pri zapnutí editora sa načíta projekt hry, ktorá beží tu - https://sumenimesta.cz/public/jezero/, teda jej novšie verzie, kedy engine už podporuje obrázky a minimapy (online je zatiaľ na bez nich). Môžete si prejsť (až sa teda publikujú zdrojáky a dám sem online verzii) treba objekt IntroObjekt a jeho udalosť RoomEnter, je tam vidieť naskriptované intro, ktoré možno vidieť pri zapnutí hry. Všetko by malo ísť preskúmavať a mali by ísť pridávať nové prvky hry, ale ako som písal, nie všetko ide editovať. Aj keď som vyriešil väčšinu problémov s binding, 100% funcionalitu editor zatiaľ nemá, ale nemal by byť problém ju dosiahnuť za pomerne krátky čas ďalšieho vývoja.

Plány sú jasné, v editore vznikne druhá a tretia epizóda hry. A teraz zase pol roka pauzu, uvidíme sa v lete:)

5.2.2020

Kompletné zdrojáky okrem novej verzie FW Simplex.js, ktorú som minifikoval, dávam kompletne k stiahnutiu nižšie. Simplex.js framework si možno stiahnuť v príslušnej JS sekcii, ale táto verzia používa funkcie, ktoré v stabilnom releasu zatiaľ nie sú. Ak by ste z toho niekto boli extra nadšenie, rád poskytnem na vyžiadanie, než sa to zmerguje a vyvesí tu.

Projekt je potrebné spustiť z webového servera, nemožno len prevziať a otvoriť napríklad z plochy (reštrikcia prehliadačov k načítanie lokálnych súborov).

Tiež som si všimol bugu v generovaní JSON, ktorý mrší atribúty niektorých udalostí, fixné v lete s ďalšou hrou:)

19.1.2020

Posledný deň pred koncom súťaže, ani som nečakal, že to stihnem dorobiť do tejto podoby:) Nepočítal som s tým, že sa vôbec dostanem k bindingům, uvidíme, čo dnes stihnem.

  • Formát binding stanovený a napísaná metóda na jeho parsovanie:
<input data-source="this.room" data-value="{bind:name,mode:TwoWay}" />
  • Sprevádzkovaný jednoduchý two-way binding. Zatiaľ je problém použiť jeden element pre editáciu viacerých rôznych objektov.
  • Vzhľad default nemožno premenovať.
  • Refaktorování JS frameworku, aby používal enum s názvami JS udalosťou (kto si to má pamätať).
  • Dodanie Setter do všetkých herných objektov kvôli bindingům.
  • Oprava mazanie Callback udalostí JS elementov vo frameworku (to je taky nápad, že ide callback zmazať len ak odovzdáme callback). Prvýkrát v živote som použil continue.
  • Po hodinách debugovania a hackovanie JS event modelu mám takmer funkčné twoway binding. Bojovým úlohou sa zdá byť opraviť do polnoci poslednej muchy:)
  • Doplnené vlastnosti pre nastavenie názvov rôznych podobjektoch, ktoré potom nastaví danej podobjektoch. Niektoré som zatiaľ nemohol implementovať, pretože objekty zatiaľ nemajú odovzdanej danej závislosti.

18.1.2020

Je to neuveriteľné, ale dnes som dokončil všetko čo som chcel stihnúť a zostáva ešte celý jeden deň. Zajtra skúsim pohrotit binding a uvidíme s čím skončím. Nepočítam s tým, že by som to stihol, pretože je to veľmi komplikované tému, ale mohol by som to dostať do stavu, aby sa aspoň nejaké časti hry už dali editovať.

  • Opravená chyba pri generovaní akcií s variačným argumenty do JSON (zdá sa, že sa projekt dostal do stavu, kedy hra vygenerovaná editorom ide naozaj hrať).
  • Nevydržal som to a přestyloval ešte zoznam akcií v editore skriptov. Teraz zvýrazňuje text a zobrazuje náhľady obrázkov:
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
  • Do všetkých dialógov som popřidával ikony na tlačidlá a pophrál si s padding zoznamov. Vyzerá to veľmi dobre(* _ *) :
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
  • Dialóg vzhľadov má vyčlenené vlastnosti písma v samostatnej záložke "Font".
  • Dialóg miestností nezobrazuje pozadia, ak ho nemá miestnosť nastavenej.
  • Opravené rozloženie editora máp.
  • Opravil cachovanie obrázkov pri pridávaní nových lokácií do dialógu máp.
  • Prepracovaný systém ikon, aby umožňoval dynamické náhľady, ak sú možné:
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
  • Vloženie ikon do editorov akcií a podujatí.

17.1.2020

  • Sprevádzkované pridávanie nových akcií do udalostí objektov.
  • Opravil volanie validátora parametrov akcií.
  • Aktualizácia komponenty TabControl na novšiu verziu, ktorá podporuje zmenu záložky podľa dátumu atribútu s ID a zakomponovanie tohto prepínanie do editora objektov.
  • Pridaná podpora ikon v editore cez spoločného predka všetkých editovateľných objektov.
  • Sprevádzkované pridávanie nových udalostí objektov.
  • Pridaná textová reprezentácia akcií, čo činí editor oveľa prehľadnejšie:
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
  • Pridaný editor akcií, čím je editor objektov dokončený. Zostávajú dokončiť ešte 2 dialógy - editor miestností a editor máp.
  • Nastavená maximálna výška dialógov.
  • Opravený bug s načítaním mapy v hre.
  • Dokončený editor miestností.

16.1.2020

  • Dosť možno nestihnem editor naučiť editovať, ale mal by som stihnúť urobiť aspoň kompletné vizuálne viewer herných súborov s možnosťou pridávať nové položky.
  • Generovanie unikátnych názvov položiek ako object5 pod. Vyčlenených do samostatnej triedy.
  • Opravil generovanie nových unikátnych názvov príkazov. Dialóg na príkazy sa teraz zdá hotový.
  • Škaredý fix CSS bugu, ktorý spôsoboval zobrazenie horizontálneho scrollbaru v dialógoch.
  • Dopísanie pridávanie nových farieb do vzhľadov. Dialóg na vzhľady sa teraz zdá hotový.
  • V editore akcií skriptov objektov sa všetky hodnoty zobrazujú do <textarea>, čo by malo pre jednoduchú editáciu čohokoľvek stačiť.
  • Zvelebená obrazovka action dialógu informujúce o akciu, ktorá nemá žiadne parametre.
  • Pridaná obrazovka pre pridanie novej akcie podľa kategórie pomocou Simplex komponenty Accordion:
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
  • Neviem, či to stihnem dorobiť, ale mal by som dokončiť aspoň ten editor objektov:)

15.1.2020

  • Nastáva panika, samozrejme som doteraz nič neurobilO :-)
  • Ošetrenie bindovanie na objekt s hodnotou null.
  • Pridaná podpora binding na vlastnosti, ktoré nemôžu vo value obsahovať text ".{binding:nazevVlastnosti}", napr. <input type="color" value="...">. Možno využiť aj pre prvky, pri ktorých sa mení bindovací objekt za behu aplikácie.
  • Dialóg na editáciu farebných schém rozšírený o editor farieb.
  • Pridaný štýl na <input type="color" />
16.12.2019
  • Keďže som to cez leto nestihol, tak projekt prihlasujem do vianočnej súťaže. Neviem, či to dám, ale o štátnych sviatkoch s tým minimálne zas podstatne pohnem:)

29.9.2019

  • Pridané ikony akcií
  • Pridané tlačidlo pre zatvorenie všetkých okien
  • Funkčné kaskáda okien:
Rýchlokurz frameworku Simplex.js

28.9.2019

  • Opravil ťahanie okien po pracovnej ploche a pridaný manažér okien, môžu sa teraz prekrývať a každé možné otvoriť len raz. Pri otvorení objektu, ktorého editor je už otvorený, sa tento editor nájde a zaktivní.
  • Pridané Hover a zaklapávání zložiek do projektového TREEVIEW.
  • Učesané hlavné layout aplikácie cez flexbox, aby to nejako rozumne vyzeralo:)

15.9.2019

  • Pridaný základné skriptovací editor alá game maker event-action style, vyzerá to veľmi dobre:) Vypili sa 2l Monster Energy a pretože to je prvýkrát, čo sa od posledného update niečo urobilo, tak sa to trochu nestíha: D Všade je špinavé prádlo a riad, ale vyplatilo sa to: D

4.7.2019

  • Základ engine je hotový a umožňuje tvorbu jednoduchých textových hier s obrázkami a zvukmi, chýba podpora 2D a 3D grafiky a práce s premennými.
  • Editor dokáže importovať / exportovať herné súbory, chýba vizuálne programovanie objektov a podpora two-way binding.

Hodnotenie poroty

porotca bodov hodnotenie
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
David Jančík
10 Chýba mi návod k tomu, ako štúdio používať. Editor ponúka veľa možností, ale človek moc zo začiatku nemá tušenie, ako ich používať. Ďalej je trošku divné, že sa všetky otvorené zložky po stlačení + a pokusu o pridanie - napríklad zvuku - zbalí. Veľa sa mi páči vlastná implementácia pohybu pop-upových okienok, ktorá je very smooth and precise.
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
Tomáš Bitter
10 Veľa prepracovaná aplikácia s veľa možnosťami, čo na začiatku môže pôsobiť trošku chaoticky a desivo. Rovnako ako kolega by som ocenil nejaký návod na to, aby som vedel, ako s aplikáciou pracovať Zároveň je však jej ovládanie pomerne intuitívne a keď tomu človek chvíľku dá, v aplikácii sa nakoniec zorientuje. Keď pominiem ďalšie nedostatky v rámci UI, tak sa jedná o veľmi vydarený projekt.
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
michal Čapka
9 Ide naozaj o veľmi komplexný nástroj, ktorý ponúka veľa možností a využitia. Možno mi projekt príde v rámci zaradenia do súťaže až príliš prepracovaný a odborný.

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 20x (21.2 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku JavaScript

 

Predchádzajúci článok
Úvod do frameworku Simplex.js
Všetky články v sekcii
Rýchlokurz frameworku Simplex.js
Preskočiť článok
(neodporúčame)
Vytvorenie vlastnej komponenty a trieda SimplexSelection
Program pre vás napísal David Hartinger
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 15 let. Má rád Nirvanu, nemovitosti a svobodu podnikání.
Unicorn university David sa informačné technológie naučil na Unicorn University - prestížnej súkromnej vysokej škole IT a ekonómie.
Aktivity