11. diel - Timer a SwingWorker v Java Swing
V minulom dieli seriálu tutoriálov o tvorbe formulárových aplikácií v Java Swing sme dokončili aplikáciu, ktorá vykreslovala geometrické tvary na poděděný JPanel. Dnes sa naučíme používať Timer a SwingWorker. Obe kontrolky si vyskúšame na názorných príkladoch.
Slučka formulárové aplikácie
Ak si spomínate na tunajšie tutoriály pre konzolu, tak ak sme chceli niečo opakovať, jednoducho sme kód vložili do cyklu. Ak sme chceli odpočítať 10 sekúnd, kód by vyzeral asi takto:
for (int i = 10; i > 0; i--) { System.out.println(i); try { Thread.sleep(1000); } catch (InterruptedException ex) { Logger.getLogger(OdpocetKonzole.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex); } }
výsledok:
Vo swing toto nemožno. Vyššie uvedená operácia trvá 10 sekúnd. Akonáhle spustíte nejakú podobnú dlhotrvajúci operáciu, vlákno formuláre ju vykonáva a celý formulár zamrzne. Aplikácia nereaguje a po niekoľkých sekundách dokonca Windows ponúkne jej ukončenie, pretože sa mu nehlási. Je to z toho dôvodu, že sme zastavili slučku
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriálu pre Java Swing si predstavíme Timer, ktorý umožňuje spúšťať udalosť po časovom intervale a ďalej SwingWorker, ktorý spustí operáciu na pozadí.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.