10. diel - Sieť v Jave - Klient/Server - Jednosmerná komunikácia
V minulej lekcii, Sieť v Jave - Trieda ServerSocket , sme sa zoznámili s triedou java.net.ServerSocket, predstavili sme si jej základné metódy a ukázali si použitie na praktickom príklade.
Ako už vieme, abstrakcia jazyka Java cez rozhranie API socketu spočíva v
použití objektu ServerSocket
, ktorý automaticky počúva a po
prijatí spojenia vytvorí iný socket. Java sockety majú vstavané vstupné a
výstupné prúdy.
V nasledujúcich článkoch nášho Java tutoriálu sa budeme podrobnejšie zaoberať sieťovými aplikáciami typu klient-server. Postupne si spoločne vyskúšame naprogramovať aplikácie od najjednoduchšej až po tie zložitejšie a rozšíriť si tak svoje znalosti práce so sieťou.
Ani v jednej z aplikácií nebude komunikácia zabezpečená. Cieľom je ilustrovať najzákladnejšie aplikácie a spôsob využitia. V reáli je vhodné používať zabezpečenú vrstvu socketov!
Jednosmerná komunikácia
Dnes si ukážeme príklad jednosmernej komunikácie server -> klient. Ide
v podstate o tú najjednoduchšiu možnú sieťovú aplikáciu, kedy server
posiela dáta klientovi. Server počúva na danom čísle portu. Keď sa klient
pripojí, server mu odošle aktuálny dátum a čas. Pripojovací socket je
vytvorený v bloku try-with-resources
. Vďaka tomu sa komunikácia
na konci bloku automaticky uzavrie. Až po obslúžení datetime
a
uzavretí spojenia sa server vráti k čakaniu na ďalšieho klienta.
Blok try-with-resources
V Jave je možné použiť blok try-with-resources
.
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tomto článku budeme pokračovať v práci s triedou Socket a ServerSocket. Dnes si ukážeme najjednoduchšiu sieťovú komunikáciu typu klient-server.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.