18. diel - Pretypovanie a hierarchia objektov v Jave
V minulej lekcii, Rozhranie (interface) v Jave, sme si predstavili interface a vytvorili vtákojaštera.
Dnes si povieme niečo o pretypovaní a odhalíme ďalšie tajomství objektovo orientovaného programovania.
Pretypovanie
Vráťme sa teda k nášmu projektu z minula a kód metódy
main()
zmeňme tak, aby sme mali v premennej bird
vtákojaštera uloženého v premennej typu BirdInterface
:
BirdInterface bird = new Pterodactyl();
Je nám to dovolené, pretože trieda Pterodactyl
implementuje
dané rozhranie. Keď teraz napíšeme bird.
, zobrazí sa nám
ponuka vtáčích metód, čo vtákojašter ovláda:
Môžeme teda s vtákojašterom pracovať
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme ako v Jave pretypovať inštanciu na iný dátový typ a ako pri tom využiť rozhranie (interface). Vytvoríme si hierarchiu objektov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.