Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

13. diel - StreamAPI v Jave - Koncové metódy streamov

V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - StreamAPI v Jave, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.

V dnešnom Java tutoriále si predstavíme koncové metódy streamov, pomocou ktorých obvykle ukončíme prácu so streamom a prípadne získame výsledok.

Koncové metódy streamov

Ako už odznelo na začiatku, budeme sa zaujímať o také metódy, ktoré už nevracajú stream, ale hodnotu, prípadne kolekciu dát.

Metóda findFirst()

Predpis metódy je nasledujúci:

findFirst()

Metóda sa pokúsi nájsť prvý prvok, ktorý zodpovedá všetkým predtým aplikovaným filtrom a vlastnostiam. Návratová hodnota metódy je typu Optional<T>, pretože sa môže stať, že sa nenájde žiadny prvok, ktorý by týmto filtrom zodpovedal.

V príklade budeme hľadať také meno, ktorého dĺžka je väčšia ako 4 znaky:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom iba za 720 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 22 článkom (13 lekcií, 5 testov, 4 praktické cvičenia) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V Java tutoriále sa zoznámime s metódami streamov, pomocou ktorých ukončíme prácu so streamom a získame výsledok.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Petr Štechmüller
Avatar
Autor se věnuje primárně programování v Javě, ale nebojí se ani webových technologií.
Aktivity