UX: Chybové hlášky vo formulároch
V predchádzajúcej lekcii, UX: Ako vybudovať dôveru užívateľa , sme si predstavili niekoľko zásad, ktoré je dobré dodržať, aby sme si vybudovali dôveru užívateľa.
Skúsme sa zamyslieť, kde očakávame chybové hlášky vo formulári, ak napríklad vyplníme zle jedno pole. Ak je takáto chybová hláška umiestnená zle, tak tým môžeme značne narušiť, alebo až zničiť, užívateľskú skúsenosť s našou aplikáciou a tým spôsobiť, že používateľ príslušný formulár nevyplní.
Ak používateľ urobí vo formulári nejakú chybu (napríklad zadá chybné telefónne číslo), tak je pre neho dôležité, aby rozumel tomu, akú chybu urobil a taky kde ju urobil. Našou úlohou je potom v takejto situácii proces oznámenie chyby (zobrazenie chybové hlášky) a napravenie chyby užívateľovi čo najviac zjednodušiť.
Ak bude proces pre užívateľov mätúce, tak si to rozmyslí a náš formulár nevyplní.
V tejto lekcii sa budeme zaoberať práve týmto. Naučíme sa niekoľko zásad a praktík, ktoré je dobré dodržiavať, aby sme užívateľovi čo najviac uľahčili prácu pri hľadaní chyby vo formulári a jej následnú opravu.
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tejto lekcii sa budeme zaoberať umiestnením, zobrazením a obsahom chybových hlášok vo formulároch tak, aby boli užívateľsky prívetivé.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.