Robotris
Jedná sa o remake Tetrisu, ktorý vám ponúkne ako príjemnú moderné grafiku, tak klasickú retro atmosféru arkád. Alfa verzia obsahuje originálne mód, kde je systém hry aj bodovania zhodný s klasickými Tetris. Navyše hra obsahuje nové prvky ako zameriavač alebo rýchle uloženie. Ak nahráte vysoké skóre, môžete ho zdieľať s ostatnými hráčmi na internete a stať sa tak majstrom najobľúbenejšie elektronické hry!
Tetris snáď poznáte všetci, čiže myslím, že nie je potrebné hru predstavovať a pre prípad sú pravidlá popísané nižšie. Hra spoľahlivo funguje na najnovších operačných systémoch a vyžaduje aspoň Windows XP SP2 a .NET framework minimálna verzia 2.0 (súčasťou všetkých Windows od XP SP3). príjemnú zábavu
sieň slávy
Tu nájdete kompletný on-line skóre hry Robotris
"Kompletné on-line skore":index.php?art=kompletni-skore-ke-hre-robotris
Pravidlá a tipy na hranie
klasický mód
Klasický mód (z pôvodných hier známy ako A-type) vychádza z koncepcie pôvodnej hry Tetris. V hre máte k dispozícii základnú sadu 6ti blokov, ktoré sú zložené zo štyroch kociek (bloky S, Z, J, L, I, O). Tieto bloky sa objavujú na hornej časti obrazovky a potom padajú dole. Pomocou rotácie a posúvanie sa ich snažíte umiestniť a zložiť čo najvýhodnejšie tak, aby dole vznikla ucelená vodorovná rad. Ak sa tak stane, rad zmizne a uvoľní ďalšie miesto. Kocky sa generujú náhodne a v pravej časti obrazovky máte vždy náhľad budúci kocky. Tento mód sa končí vtedy, keď sa "hladina" kociek dostane až na vrchol a dotkne sa práve padajúceho bloku, respektíve keď vám zaplnenej hracie pole pretečie. Za každých 10 zaplnených radov sa dostávate do ďalšieho levelu a hra sa zrýchľuje.
Cieľom hry je nahrať čo najvyššie skore. Bodovanie Robotrisu presne kopíruje klasické Tetris a je založené na počte radov, ktoré zaplníte. Keď zaplníte jeden rad v leveli 1, bonus je 1 * 40 + 40 = 80 bodov. V leveli 2 je to 2 * 40 + 40 = 120 bodov a tak ďalej. Keď sa vám však podarí zaplniť hneď 2,3 alebo dokonca 4 rady naraz (zplnění štyroch radov sa hovorí, že máte Tetris), skóre rastie geometrickým radom. Za 4 zaplnenej radu v leveli 2 dostanete bonus 2 * 1200 + 1200 = 3600 bodov. To je určite poriadny rozdiel, preto profesionálni hráči Tetrisu zapĺňajú vždy hracie pole tak, aby si nechávali medzeru na kocku Aj, ktorá keď padne, dá im obrovské skore.
Ešte trocha teórie: Už od vydania prvých TETRIS panovali dohady, či je hra nekonečná. Tým myslím, či by za predpokladu, že by Tetris hral úplne dokonalý počítačový hráč, došlo k zahlteniu hracieho poľa (čo je vždy zavinené ľudskou chybou). Experimenty ukázali, že hru naozaj nie je možné hrať do nekonečna a to vďaka blokom S a Z, ktoré štatisticky tvoria nezaplnitelné medzery.
Hudba
Určite ste si všimli, že na hudbe v hre je čosi zvláštne. Ak sa vám páčila alebo nie je už vaša vec, ale áno, je iná. Aby sme sa čo najviac priblížili atmosfére klasických arkád, zvolili sme hudbu 8bitovou, presnejšie takú hudbu, akú generoval počítač Commodore 64 z 80.rokov. Commodore využíval na generovanie zvuku tzv. SID chip (Sound Interface Device), nesúci tiež označenie MOS 8580. Išlo vôbec o jeden z prvých zvukových čipov v osobnom počítači a možno aj preto sa mu podarilo rozpútať hudobné revolúciu a zapríčiniť vznik demoscény a počítačového umenia vôbec. O hudbu k Robotrisu sa nám postaral nemecký skladateľ Joe "StainlessSteel" Barwick a môžete počuť tituly "So Predictable" a Zardax_One. Tiež som si dovolil požičať pieseň Zero-X od neznámeho autora.
Vývojový tím
nick: sdraco real name: David Čapka Programovanie, grafika |
** | nick: sczdavos real name: David Jančík drobnosti v grafike a kódu, strih hudby, podpora |
" ":img/robotris_dev1.jpg | " ":img/robotris_dev2.jpg | " ":img/robotris_dev3.jpg |
" ":img/robotris_dev4.jpg |
Tetris som mal rád už od mala a hral som ho na svoje digihře (podobnej tej davosově na obrázku). Už dlhšiu dobu som premýšľal o tom, že by som si ich skúsil naprogramovať, raz takto v škole som si spustil Delphi a dal som sa do práce. Ešte to popoludnie som vo vlaku dopísal algoritmus rotácie kocky a pre-alfa verzia bola na svete. Teraz nastal ten kritický okamih, kedy som sa mal rozhodnúť, či mi stačí samotný fakt, že som hru napísal alebo ju ďalej vylepším tak, aby si ju niekto zahral. Chvíľu som ju prepisoval pod Asphyre Delphi framework ale potom skončila na dva roky zabudnutá na externom disku.
Po tejto dobe som sa dostal k .NET technológiu, C# a XNA frameworku, v ktorom sa príjemne vyvíja hry. Tiež som stretol programátora sczdavose. Objavila sa motivácia hru dokončiť na účely výučby v .NET a XNA. Davos sa mal k svetu a napísal pekný kód hlavného menu, 2x sme sa zišli (raz na 3 dni u neho na Vysočine, raz na 4 dni u mňa na Vinohradoch). Keď sme premýšľali, prečo by hra mala užívateľa zaujímať, keď klonov Tetrisu je veľa, došli sme k prostému záveru: Boom tejto hry bol v 80. rokoch a bola vyhodnotená ako najzábavnejšie hra na svete. Po rúbanisku čo narobili Windows Vista už väčšinu z nich nikto nikdy nespustí. Naša hra je teda založená na maximálnej kompatibilite, lepšie grafike a vylepšujúcich prvkoch ako je on-line hiscore, zameriavač kocky alebo rýchle uloženie kocky. V Bete by sa mali objaviť ďalšie uletené a ešte trhlejší herné módy.
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkamiStiahnuté 1020x (16.32 MB)