18. diel - Tvorba vlastnej Arduino knižnice - Dokončenie
V predchádzajúcej lekcii, Tvorba vlastnej Arduino knižnice - OOP v praxi , sme si ukázali, ako sa tvoria vlastné jednoduché knižnice pre Arduino.
Už sme sa zbežne zoznámili s OOP, takže máme teraz znalosti na to, aby
sme dokázali z triedy Blikacka
vytvoriť knižnicu a následne ju
používať v našich projektoch. Práve použitie knižnice nám uľahčí
písanie programu, pretože ju použijeme ako modul, ktorý sa do programu len
vloží. Na základe module triedy potom môžeme tvoriť jej inštancie, a teda
znovupoužíváme už vopred napísaný program, a držíme sa tak pravidlá
DRY)
Knižnica Blikacka
Vytvorili sme si triedu Blikacka
, a teda jednoduchšie časť
máme za sebou. Ale ako z toho urobiť onú znovupoužiteľný knižnicu? Pre
knižnicu budeme musieť kód rozdeliť do dvoch samostatných súborov
(modulov). Ide o:
- hlavičkový súbor s príponou
.h
(header) a - súbor so zdrojovým kódom s príponou
.cpp
.
Header .h
Do hlavičky patrí deklarácia triedy, respektíve len jej "hlavičky".
V Arduino IDE si otvoríme nové okno (alebo záložku, ktorej príponu potom
prepíšeme) a uložíme ju ako Blikacka.h
. Tento názov i
prípona sú veľmi dôležité! Použijeme je záväzne ďalej:
#ifndef BLIKACKA_H #define BLIKACKA_H #if(ARDUINO>=100) #include "Arduino.h" #else #include "Wprogram.h" #endif class Blikacka { public: Blikacka(int pin); void Blikej(int interval = 250); void Neblikej(); private: int pin; bool stav=false; long posledniZmena; }; #endif
Ale čo to je? Jednoducho povedané ide o príkazy pre kompilátor (konkrétne preprocesor), ktorému hovoríme, čím sa má zaoberať.
Importovanie
Prvá časť:
#ifndef BLIKACKA_H #define BLIKACKA_H
Je bežná konštrukcia jazyka C ++, ktorá zabráni tomu, aby
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Arduino tutoriálu vytvoríme jednoduchú plnohodnotnú knižnicu pre blikanie LED diódou, zvýrazníme kľúčové slová knižnice a pripojíme príklad použitia.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.