Základy 3D grafiky v Google SketchUp
Veľa z vás by si určite rada vymodelovala nejaký 3D model ale programy, ktoré na to sú robené, sú väčšinou cenovo nedostupné (3DS MAX, Cinema 4D) alebo príliš zložité (Blender - sám v ňom príliš neviem a to preto, že je veľmi zložitý a musíte mať veľa trpezlivosti, aby ste sa v ňom naučili a to ja moc nemám .
Prostredie
Keď spustíte SketchUp 8, objaví sa vám okno "Welcome to SketchUp". Jednoducho klikneme na tlačidlo "Štart using SketchUp". Ak sa chcete dozvedieť viac, tak kliknite na tlačidlo "Choose Template" a môžete si vybrať určitú šablónu, každú vhodnú pre iný projekt. Ale ak modelujete len jednoduché modely, nemusíte si voliť nejakú špecifickú šablónu. Odporúčam si zvoliť Millimeters, čo znamená, že vzdialenosti sa budú počítať na milimetre.
Po spustení sa vám objaví zhruba toto prostredie:
Teraz sa ale pozrieme, čo jednotlivé ikonky znamenajúobdĺžnik
Vďaka nemu je možné tvoriť obdĺžniky a štvorce
kruh
Vytvára rôzne kruhy
úsečka
Môžete vytvoriť ľubovoľnú úsečku. Keď na klávesnici zadáte číslo, znamená to dĺžka úsečky v milimetroch alebo v stopách, podľa toho, akú šablónu si zvolíte.
Vylievajúci sa kýbel farby
Tu sa vyberá textúra. Keď na ikonku kliknete, zobrazí sa vám okno menom "Materials". Pomocou rolovacieho poľa (vedľa ikonky domu) si vyberiete oddiel, v ktorom nájdete určitej textúry.
Dve modré šípky
Po kliknutí môžete pohybovať kamerou. Nemusíte klikať na ikonu, stačí stlačiť rolovacie tlačidlo myši. Zrušíte kliknutím na kurzor myši.
guma
Pomerne dôležitý nástroj. Jednoducho kliknete na objekt. Možno tiež kliknúť na objekt a stlačiť kláves Delete.
To bolo zatiaľ asi všetko. V budúcom dieli si ukážeme ako vymodelovať dom