Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Ako vymodelovať mobil v Google Sketchup

V tomto tutoriálu sa pozrieme ako vymodelovať v Google SketchUp pokročilejšie model dotykového mobilu.

Kostra

Zo začiatku si pripravíme hrubú kostru celého mobilu ktorú potom budeme upravovať. Môžete pri modelovaní použiť aj rozmery typické pre mobil ale ja ich v tomto tutoriálu používať nebudem. Najprv si vytvoríme obdĺžnik v tvare mobilu ktorý následne vyzdvihneme pomocou nástroja Push / Pull a výsledok vyzerá takto:

Google SketchUp
Potom pomocou nástroja Offset nepatrne zmenšíme obdĺžnik konštrukcie a ten potom bude tvoriť displej. Ale aby sa pod displej vošli tlačidla vytvoríme kúsok nad dolným koncom menšieho obdĺžnika tvoriaceho displej čiaru vedúca naprieč celej hornej časti telefónu. Potom prebytočnú dolnej zvyšok zmažeme a zatiaľ vyzerá celá mobil asi takto:
Google SketchUp
Stále však celý mobil vyzerá skôr ako PDA z 90. rokov a máme stále dosť práce pred sebou.

Dizajn

V tejto časti tutoriálu upravíme vzhľad telefónu. Začneme tým že upravíme rohy telefónu. Pomocou nástroja Arc urobíme na dolnom ľavom rohu polkruh takého tvaru aký sa hodí k rohom telefónu. Potom polkruh skopírujeme a otočíme pomocou nástroja Rotate na vhodnú pozíciu k pravému dolnému rohu. Väčšinou sa netrafíte pri otáčaní a usadzovaniu úplne presne a tak odporúčam pre istotu spojiť čiarou u spojov ručne ale tak aby to do vzhľadu zapadalo. Toto je však najjednoduchšie riešenie a ponúka sa aj iné ako treba všetko starostlivo odmerať a pomocou úsečiek a ich stredov docieliť rovnaký výsledok ale oveľa presnejšieho lenže tento postup sa do tutoriálu dávať nehodí pretože by bol extrémne dlhý a nudný pretože hádam že by asi nie každého bavilo čítať všetko to ako a kde nakresliť toto a tamto. No a výsledok vyzerá nejako takto:

Google SketchUp
Ale ty polkruhy sme tam neurobili pre nič za nič. Pomocou nástroja Push / Pull zmenšíme až sa nám zobrazí na červeno popisok značiace limit. Určite ste si všimli že už v spodnej časti telefónu nie sú rohy a telefón už vyzerá lepšie. Teraz začneme pracovať na tlačidlách. Na našom telefóne budú spolu 4 tlačidlá - späť, domov, obľúbené aplikácie a hľadať. Na nasledujúcom obrázku je vidieť načrtnutie jednotlivých častí kde budú jednotlivé tlačidlá. Všetko je robené pomocou úsečiek a ich stredov.
Google SketchUp
Do jednotlivých políčok nakreslíme ikonky znázorňujúci vyššie popísané tlačidlá. Po nakreslení všetkých tlačidiel a vymazanie nepotrebných rámov by mal výsledok vyzerať takto:
Google SketchUp
Teraz to už vyzerá ako skutočný mobil. V nasledujúcej podkapitole sa vrhneme na detaily ako je zabudovaný reproduktor alebo fotoaparát.

Doplnky

Začneme fotoaparátom. Otočte si pohľad na zadnú časť mobilu a v mieste kde zhruba by ste chceli urobiť fotoaparát nakreslite vodorovnú čiaru tiahnuci sa cez celú zadok telefónu. Môžete to urobiť napríklad takto (Tie čiary sú tu len kvôli presnosti):

Google SketchUp
Teraz však fotoaparát musíme doladiť. Pomocou nástroja Offset zmenšíme asi o 75% koliesko ktoré predstavuje fotoaparát a potom toto urobíme opäť ale tentoraz len asi o 40%. Vznikne nám niečo ako terč. Potom oba kruhy nepatrne zatlačíme pomocou nástroja Push / pull dovnútra, väčší kruh menej a menšie kruh viac. Výsledok vyzerá takto:
Google SketchUp
Fotoaparát doladíme za chvíľu kedy sa budeme venovať textúram. Teraz vytvoríme postranné vstup pre miniUSB. Opäť otočíme kamerou na prednú stranu a na ľavej strane vytvoríme obdĺžnik zodpovedajúce rozmerom zástrčky na miniUSB. Kto si nie je istý môže sa samozrejme pozrieť na svoj mobil ktorý ani nemusí byť nutne dotykový stačí keď má zástrčku miniUSB. Len pre inšpiráciu pridávam obrázok aké zhruba použiť rozmery:
Google SketchUp
Potom zástrčku trochu prehĺbime a vnútri urobíme mini obdĺžnik ktorý bude veľmi tenký ale zároveň veľmi široký. Zástrčka bude vyzerať zhruba takto:
Google SketchUp
Pre väčšiu realistickosť môžete pridať pri tom obdĺžnika vnútri zo zdola drážky. Teraz sa ale pozrieme a vymodelujeme posledná vec pred otexturováním a tou je vymodelovanie mikrofónu. Najprv nakreslíme na hornú časť mobilu obdĺžnik spojený s úplne najvyššou čiarou na našom mobilu a následne mu zošikmíte rohy a potom mu pridáme niekoľko veľmi malých koliesok (asi tak 20) a celý mikrofón bude vo finále vyzerať asi takto:
Google SketchUp
Teraz sa vrhneme na textúry.

Textúry

Toto už je záver článku, kde sa budeme snažiť otexturavať celý náš model. Najprv obrazovka, tá môže mať buď veľmi tmavo šedú textúru nie však čiernu alebo si stiahnite nejakú textúru treba prostredie android a potom to vyzerá ako keď je telefón zapnutý. Potom by to chcelo otexturavať okolí obrazovky to je štandardne čierne. Mikrofón môže byť napríklad sivý. A potom je na rade zadok telefóne tá môže byť tiež treba sivá. A teraz fotoaparát, najprv otexturujte vnútro a potom cez celý vnútrajšok nakreslite naprieč čiaru a zrazu vnútro zmizne. Potom to otexturujte nejakú priehľadnou farbou.

finálna podoba

Google SketchUp

 

Všetky články v sekcii
Google SketchUp
Článok pre vás napísal adam440
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Aktivity