Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Šesť krokov ako sa pohrať s mysľou hráčov

Tento článok ma veľmi zaujal, tak som sa ho rozhodol preložiť a poslať medzi ďalších ľudí. Tu je odkaz na originál tohto článku. Ospravedlňujem sa za chyby v preklade.

Otvorte svoju myseľ, ale buďte opatrní!

Otvorte svoju myseľ, ale buďte opatrní! - Gamedesign

Toto je zoznam šiestich duševných motivátorov pre ľudský mozog, vytvorené s cieľom potešiť a motivovať ľudí, aby prijali opatrenia a aby sa dostali za život na vysnívané pracovné miesto. V tomto prípade to platí najmä v oblasti digitálnych hier.

1) Ukazovateľ skúseností (Pokrok v meraní)

Ukazovateľ skúseností zaznamenáva pokrok, niečo, čo Jesse Schell naozaj zdôraznil. Myšlienka nie je odmeňovať hráčov za zásluhy (skúšky, úlohy, ciele), ale stále dostávať 1XP, za akúkoľvek ČINOSŤ. To vyvolá predstavu neustáleho vývinu.

Vyvolávať predstavu vývinu sa oplatí hlavne u RPG - Gamedesign

2) Viac úloh (Dlhých a krátkodobých)

Dostať 10.000 obyčajných kariet je nuda, ale dostať 10 špeciálnych kariet, je zábava. A k získaniu 10-tich kariet tú je niekoľko rôznych malých úloh. Nájsť niečo, bojovať za niečo atď. A tým, že ich všetky získam je cieľ "zozbieranie kariet" hotový. Krátke ciele sa zhŕňajú do jedného dlhého a to všetko stojí za to! Komplexné úloha je rozdelený na niekoľko zaujímavých častí, aby sa ich hráči mohli chopiť a mať dojem, že sú povzbudení k výhre.

Viac úloh znamená viac zábavy - Gamedesign

3) Úsilie byť odmenený (Všetko úsilie je ocenené)

Zakaždým, keď hráč niečo dokáže (Zabije príšeru, splní úlohu, vyrieši hádanku), tak získa kredit, skúsenosti, peniaze, krv, duša, manu, silu ... nielen za dokončenie, ale aj za snahu. Nemusíte trestať chyby, ale oceniť každej trošky úsilie malými odmenami, ale instantnými.

Každá odmena sa počíta - Gamedesign

4) Info pre hráča (Prehľadné, rýchle, čisté)

Je to absolútne nevyhnutné. Najlepším príkladom je si uvedomiť, že ľudia sa nevzťahujú na akty, ktoré robia mozgu starosti. Znečistenie životného prostredia, globálne otepľovanie, záplavy, verejné násilie sú problémy spôsobené nami taky, ale vina je spoločná, prejav je malý, zostane v ľudských starostiach, dôsledky sú v veľa vzdialenej budúcnosti, je ťažké sa z toho niečomu poučiť. Priamu a rýchlu spätnou väzbou môžu pochopiť a učiť sa veľmi rýchlo.

Rýchle a prehľadné info je záruka úspechu - Gamedesign

5) Prvok neistoty (Neurologické tajomstvo magické odmena mozgu)

Známa snaha poteší ľudí, ale úsilie s variabilnými možnosťami fascinuje mozog, robí to iskru. Dopamín je spájaný s "úsilie pri hľadaní" správanie, takže ak hráč zachráni strom, aby získal kartu a záchranou stromu, tiež zachránil vtáka, bez toho aby o tom vedel, ktorý ho sprevádza po jeho cestách, to fascinuje hráča vysokým spôsobom.

prvok neistoty - Gamedesign

6) Sociálna sieť (Ostatní ľudia sú vzrušujúce)

To, čo skutočne vzrušuje hráčov najviac, sú iní ľudia, pokiaľ ide o úsilie, nie peniaze. V zmysle ľudského pozorovanie, komentovanie, účasťou, spolupracujú. Sociálne siete organizuje a vykonáva na hre samo o sebe: vytvára predmety, rozšírenie, patche, zlepší webové stránky. V spolupráci sú vzrušení, v "súťažiach" slova zmysle, ale tiež sa viac snažia a snaha stále rastie. Súťaž v rovnováhe s porovnaní sú tu kľúčové slová.

Hranie s inými hráčmi po internete násobí zábavu - Gamedesign

Keď sa pozriete na populárnejšie hry ako napríklad TES: Skyrim, League of legends, World of warcraft a ďalšie, tak u väčšiny práve tieto prvky sú. Výkon, ktorého dosiahnete použitím týchto 6-tich prvkov je obrovský. Je naozaj silný v dobrom i zlom slova zmysle. Či už ide o vzdelávanie, svedomia či zábavu, rovnako ako u závislosti, nadvláda a kontrola duševných schopností ovplyvnených storočiami evolúcie ľudského mozgu pre lepší život, prežitie a vzájomné pôsobenie našej rasy. Používanie týchto trikov môže byť kruté, alebo môžu myseľ liečiť. Buďte opatrní a úctivý pri ich použití. Dokonca by som mohol citovať niektoré zlé použitie týchto trikov, ale budem sa vyhýbať o tom hovoriť, pretože tá malé vec s názvom 'etika' mi hovorí, že to nie je dobrý nápad.

Autor: Thiago Attianesi (Creative Director at Fan Studios)


 

Všetky články v sekcii
Gamedesign
Článok pre vás napísal Bezza
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se ve volnèm čase věnuje tvorbě her v Construct 2...
Aktivity