IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

3ds Max - Editable Spline - Cvičenie

Ako budete môcť začať, je tu jedna vec, čo ešte nepoznáte, a tou je Pivot. Slúži na zarovnanie predmetov. Ak máme kocku niekde na rohu a chceme druhú zarovnať o 45 stupňov voči nejakému bodu, tak v pravej ponuke prekliknite na záložku Hierarchy a klikneme na Edit working Pivot a presunieme ho kam chceme. V predvolenom stave je na stredu pracovnej plochy. Potom prekliknite z Edit na Use working Pivot a môžeme ho použiť. Nesmieme ho však zabudnúť potom vypnúť.

Dnes si skúsime vytvoriť dve telesá pomocou Editable spline, ktoré môžete vidieť na obrázku. Oba dva príklady by ste mali byť schopní zvládnuť z toho, čo sme si uviedli v predchádzajúcich dieloch. Odporúčam si to skúsiť a keď sa na niečom zastavíte, tak po tom prečítať môj popis. Uvedené rozmery sú orientačné, je teda na vás aké zvolíte.

Snehuliaci v 3ds Max - 3ds Max
Snehuliaci v 3ds Max - 3ds Max

Múr

Začneme múrov uprostred. Vidíme, že je tvorená z veľkého obdĺžnikov so zaoblením, potom je v horných rohoch kruh a v dolných štvorca. V stredu máme štvorec so zrazenými rohmi. Prepneme sa teda do horného pohľadu a v pravej ponuke pod Shapes vytvoríme rectangle s rozmermi napríklad 40 x 80. Klikneme na neho pravým tlačidlom a prevedieme na Editable spline. V modify klikneme na Vertex a vyberieme všetky body CTRL + A a nastavíme Fillet na 5. Vytvoríme nový obdĺžnik s rozmermi 30 x 60 a pomocou Align ho zarovnáme voči väčšiemu obdĺžnika na osiach X, Y a Z na Center. Zapneme Snaps Toggle a v horných rohoch vytvoríme dva kruhy a nastavíme im radius na 5. V stredu spodných rohov vytvoríme obdĺžniky s rozmermi 10 x 10.

Poznámka: Pre kopírovanie tu stačí vybrať kopírovaný objekt a stlačiť CTRL + V.

Menšiemu obdĺžnika nastavíme rozmery 25 x 25 a keďže je stále zarovnaný na stred, tak ho už len prevedieme na Editable Spline, vyberieme Spline a nastavíme outline na 5. Teraz vyberieme novovzniknutý štvorec, V Angle Snap Toggle nastavíme u Angle hodnotu 45 a zarotujeme ním . Teraz vyberieme jeden z tvarov, klikneme naň pravým a po kliknutí na Attach vyberieme ostatné tvary. V modify List nájdeme Extrude a hodnotu Amount nastavíme na 5. Prepneme pohľad na Perspektívny pohľad a môžeme vidieť náš výtvor ako na obrázku.

Snehuliak

Napravo vidíme snehuliaka, vytvoreného celého z kruhov. Začneme najväčší kružnicou s polomerom 20. V najvyššom bode kružnice pomocou Snaps vytvoríme druhú s polomerom 15. Rovnako vytvoríme ruky v ľavom a pravom bode kružnice s polomerom 5. Nohy budú trochu zložitejšie, pretože stredy ich kružníc neleží na kružnici tela. Vytvoríme si najprv jednu o polomere 5 v najnižšom bode. Zapneme absolute mod u dolných súradníc a pre ľavú nohu dáme hodnotu x = 5 a pre pravú dáme x = -5. Presunieme sa ku klobúku. Väčší obdĺžnik má rozmery 5 x 25. Pomocou Snaps Toggle ho zarovnáme tak, aby stred obdĺžnika bol v najvyššom bode kružnice hlavy. Vytvoríme menšie obdĺžnik s rozmermi 15 x 10. V Snaps Toggle zapneme midpoint a spodné midpoint umiestnime na stred vrchole kruhu hlavy. Presunieme sa k tvári. Vytvoríme si štvorec s dĺžkou strany 15. Zarovnáme ho na stred voči kruhu hlavy. V horných rohoch vytvoríme kruhy ako oči s polomerom 2,5. V dolnom MIDPOINT vytvoríme NGon s polomerom 7. Pomocný štvorec môžeme zmazať a začneme spájať. Jeden z tvarov prevedieme na Editable Spline a Attachneme ostatní. Vyberieme Spline a vždy vyberieme dva tvary a pomocou Boolean + Union spojíme všetky tvary okrem očí a úst. Teraz stačí v Modifier List vybrať Extrude a máme snehuliaka.

Zarovnanie

Už len všetko správne zarovnať. Snehuliaka a dierovanou stenu otočíme a 90 stupňov v osi Z. Múr zarovnáme na stred, vytvoríme kópiu a tú otočíme o 90 stupňov v osi X. snehuliaka najprv tiež zarovnáme na stred a potom ho od stredu osí oddialime v osi X o ľubovoľnú hodnotu. Zapneme Pivot a kópie snehuliaka otáčame voči pivot o 45 stupňov. Teraz by sme mali mať snehuliakov, ktorí sa držia za ruky okolo múru. Každému druhému zmeníme farbu a pre pekný efekt vytvoríme svetlo Free Lights pod záložkou Lights. Pomocou align ho zarovnáme na vrchol stene. X a Y stred na stred a Z Maximum na minimum stene.


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 686x (260 kB)

 

Predchádzajúci článok
3ds Max - Editable Spline
Všetky články v sekcii
3ds Max
Preskočiť článok
(neodporúčame)
3ds Max - Editable Poly
Článok pre vás napísal DHPICO
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje programování v mnoha jazycích a 3D grafice
Aktivity