Tvorba textúr
.
Ako na nadväzovanie multitextury
Stena
- V programe maľovanie si vezmite funkciu sprej - veľkosť taká stredná - najväčší nastaviteľná v menu - nie pomocou klávesy na zväčšovanie a veľkosť plátna dajme tomu 150 x 150. Pripravte si niekoľko farieb svetlo šedej - tak aby sa to nevzďaľovala od normálnych farieb steny. Napríklad takto:
teraz v Gimpu využite funkcie selektívneho rozmazania - takto:
- A teraz stlačte (v Gimpu) ctrl + shift + o. Kliknite na "Posun ox / 2, y / 2" Správanie hrán - pokračovať od druhého konca, "Posun". Teraz pomocou selektívneho rozmazaniu zrušte vzniknuté hrany. Dajte bacha na kraje obrázku - tie k sebe musia sedieť - tak sa ich snažte narušovať čo najmenej! Výsledok našej práce:
Multitextura pomocou filtrov
- Spustite Gimp - Nový - (150 x 150). Zaistite si biele pozadie. Prejdite do sekcie Filtre - Vykreslenie - Mraky - Odpočítať mraky. Veľkosť xa y - 16. Vyberte turbulentné a dlaždicovatelné. Detail 10. Budiž. Teraz prejdeme do sekcie Farby - Zafarbiť. Odtieň - modrý (jazdite kým nenarazíte na modrú). Sýtosť - niečo okolo polovičky. Svetlosť - prijateľná . Výsledok (po aplikovaní):
Dlaždice
Způsob1
Musíte mať alfakanál a biele pozadie. Filtre - Dekorácie - Škvrny od kávy. Škvrny - 10. Iba stmaviť. Budiž. Všetko skombinujte do toho bieleho pozadia. Filtre - Fraktálne trasovanie. Typ okolia - cez. X1 - 8,02, X2 - 1,23, zvyšok nechajte. Zafarbite si to ako chcete, ... Teraz už len vyberte nejaké pozadie - alebo aj nie - ako chcete a potrebujete. Výsledok (na modrom pozadí):
Způsob2
Opäť začíname na bielom pozadí. Filtre - Šum - HSV šum. Zadržanie 5, Odtieň - 150, Sýtosť - 0, Hodnota - 250. Budiž. Filtre - Detekcia hrán - Hrana - Algoritmus - Buď Sobelův, alebo Prewittův kompas. Miera - 1,0. Rozmazať. Budiž. Teraz si to zafarbite, ... Výsledok:
Len záverom - tie veľké obrázky sú z mnohých dlaždíc - takže to nie je jedna veľká dlaždice. Všetky dlaždice som robil 150 x 150. Napíšte, mám chcete pokračovať, ...