Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.

Diskusia – Ktorú SQL databáze použiť?

Späť

Upozorňujeme, že diskusie pod našimi online kurzami sú nemoderované a primárne slúžia na získavanie spätnej väzby pre budúce vylepšenie kurzov. Pre študentov našich rekvalifikačných kurzov ponúkame možnosť priameho kontaktu s lektormi a študijným referentom pre osobné konzultácie a podporu v rámci ich štúdia. Toto je exkluzívna služba, ktorá zaisťuje kvalitnú a cielenú pomoc v prípade akýchkoľvek otázok alebo projektov.

Komentáre
Avatar
Honza Bittner
Tvůrce
Avatar
Honza Bittner:8.9.2015 8:02

Článek o ničem.

Odpovedať
8.9.2015 8:02
FIT ČVUT alumnus :-) Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/tenhobi/ama.
Avatar
Michal Štěpánek:8.9.2015 8:19

Enterprise (podnikové) aplikace - Zde je jasnou volbou PostgreSQL. V prostředí Microsoft je to MS-SQL.

Mám takový pocit, že většina firem jede v MS prostředí, takže ta "jasná volba" je trochu zavádějící.
A souhlasím s Honza Bittner je to článek o ničem. Dal by se zkrátit na jednu větu...

Odpovedať
8.9.2015 8:19
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Milan Křepelka
Tvůrce
Avatar
Milan Křepelka:8.9.2015 8:48

Asi bych byl nebyl tak "prudký" jako Honza. On už určitě informace všechny informace v článku ovládá, ale přeci jenom bych měl pár výhrad k obsahu a struktuře.

Ty výběry podle .. no přijde mi to takové podivné. Hlavně nejsou vysvětleny důvody. Potom je informace poloviční, ne-li zbytečná či matoucí.

Faktické podivnosti ...
Enterprise (podnikové) aplikace - Zde je jasnou volbou PostgreSQL .. proč ? Proč je na prvním místě Oracle? Protože v Ent. sféře vládne PostgreSQL? To žádá vysvětlení.

Desktopová aplikace - V tomto případě doporučuji SQLite. ? Proč ? No protože to myslíš v kontextu embeded databází. Jinak valná část desktopových aplikací se taktéž připojuje na nějaký centrální SQL server. Navíc Lite by mohl být pro mnohé moc Light.

Taky mě nenapadá důvod proč bych se měl rozhodovat na základě popularity databáze. To je podle mě úplná blbost. Příčina a následek. Databáze je populární pro nějaké vlastnosti a proto je populární. To je jako bych se rozhodoval podle nějakých lajků na Facebooku.

 
Odpovedať
8.9.2015 8:48
Avatar
vita
Tvůrce
Avatar
Odpovedá na Michal Štěpánek
vita:8.9.2015 10:05

V tomto bych s tebou nesouhlasil:

Mám takový pocit, že většina firem jede v MS prostředí

Dle různých průzkumů se podíl Linuxu na serverech phybuje v rozmezí 70% - 80%. Zde je citace z jednoho z článků | zdroj:

Podle analýzy The Linux Foundation a Yeoman Technology Group Linux stále roste. Za poslední tři roky získal na serverovém trhu dalších 14 % podílu a momentálně ovládá 79 %. Windows za stejné období klesly ze 45 na 36 %.

 
Odpovedať
8.9.2015 10:05
Avatar
Odpovedá na vita
Michal Štěpánek:8.9.2015 10:13

V první řadě jsem nemyslel americké firmy, ale naše, resp. ty, které fungují u nás a upřímě, v kolika firmách (nemyslím ty s dvaceti zaměstnanci, ale ty, kde mají alespoň 40, 50 PC) jsi viděl, že by zaměstnanci pracovali na něčem jiném než na windowsech? Já jsem zatím neviděl ani jednu takovou firmu.

Odpovedať
8.9.2015 10:13
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
vita
Tvůrce
Avatar
Odpovedá na Milan Křepelka
vita:8.9.2015 10:20

Abych tento článek alespoň trochu obhájil:

Nejdříve byla věta:

Zde na ITnetwork jsou aktuálně tutoriály na čtyři různé relační databáze.

Následovala otázka:

Jakou databázi z těchto čtyř si tedy vybrat?

Další informace se tedy týkají čtyř výše uvedených databází.

Tento článek byl poslán ke schválení jako zpráva. To znamená, že to měla být pouze informace o aktuálních databázových tutoriálech zde na itnetwork, pár informací pro ty, kdo o databázích mnoho neví a rozhodují se, který tutoriál zvoli a také přehled popularity databází (k tomu se ještě dostanu).

Souhlasím, že velké společnosti nejčastěji používají databázi Oracle. Na Oracle zde na itnetwork tutoriál nemáme. Z těch čtyř uvedených databází jsou v enterprise nejčastěji používané MS-SQL v prostředí Microsoft a PostgreSQL tam, kde servery běží na Linuxu (viz komentář výše).

Pokud jde o SQLite uznávám, že plno desktopových aplikací se připojuje na databázový server a správnější by bylo uvést, že v případě aplikace, která bude používat embedded databázi, je dobré zvolit SQLite.

Na závěr zareaguji na tvoji výhradu týkající se popularity:

Taky mě nenapadá důvod proč bych se měl rozhodovat na základě popularity databáze. To je podle mě úplná blbost.

Pokud se rozhodnu naučit SQL a budu vybírat tutoriál, může to, jak je daná databáze populární a používaná, ovlivnit můj výběr. Další výhodou výběru populárního RDBMS je to, že se lépe hledá uplatnění na trhu práce a z druhé strany je jednodušší pro firmy najít odborníka na danou databázi.

 
Odpovedať
8.9.2015 10:20
Avatar
vita
Tvůrce
Avatar
Odpovedá na Michal Štěpánek
vita:8.9.2015 10:27

To na čem pracují zaměstnanci je jedna věc. Důležité je, jaký OS běží na serveru, protože tam je hlavní databáze nainstalována. Moje zkušenost je zcela odlišná od té tvojí a já se mnohem častěji setkal s tím, že na serveru byl Linux.

 
Odpovedať
8.9.2015 10:27
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
David Hartinger:8.9.2015 10:34

Mně článek přijde jako dobrý nápad, jelikož toto srovnání zde zoufale chybělo, vlastně jsem poslední dobou přemýšlel, že něco takového sepíšu. Navrhoval bych však doplnění informací na základě reakcí členů, hlavně přidat databázi Oracle a opodstatnit u SQLite že je na desktopu protože je portable, nicméně desktop aplikace se může stejně dobře připojovat třeba na server, kde je cokoli jiného (např. Firebird). Pokud na ITnetworku nějaká databáze chybí (není popsaná), tak je to náš problém a když jí tady vypíchneš, tak se alespoň rozhoupeme k tomu, že zde o ní někdo něco napíše :)

Odpovedať
8.9.2015 10:34
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Milan Křepelka
Tvůrce
Avatar
Odpovedá na vita
Milan Křepelka:8.9.2015 10:49

To si se stal samozřejmě obětí Linuxové propagandy. Na diitu je taková různá prolinuxová pakáž. Pokuď jsou ve hře vysoká čísla a mluví se o linuxových "serverech", tak oni rádi zaměňují hostingové webové servery prostě za servery.

Začlo to větou "Podle analýzy The Linux Foundation..." a tam taky končí celá věrohodnost. Ono z čísly se dá vcelku slušně manipulovat.

 
Odpovedať
8.9.2015 10:49
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovedá na Michal Štěpánek
David Novák:8.9.2015 11:36

Od kdy má OS používaný na klientech něco společného s OS na serveru..?

Většina serverů běží na Linuxu - to je fakt, žádná spekulace. MS dlouhodobě ztrácí tržní podíl (kdo to trochu sleduje, dá mi za pravdu). Na stanicích samozřejmě neohroženě vládne Windows, což ovšem nijak nebrání použití Linuxového serveru (SAMBA je dokonce v některých případech lepší než originální řešení od MS).

Odpovedať
8.9.2015 11:36
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Robíme čo je v našich silách, aby bola tunajšia diskusia čo najkvalitnejšia. Preto do nej tiež môžu prispievať len registrovaní členovia. Pre zapojenie sa do diskusie sa zaloguj. Ak ešte nemáš účet, zaregistruj sa, je to zadarmo.

Zatiaľ nikto nevložil komentár - buď prvý!