Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

6. diel - Tvorba sudoku v Xamarin - Test kontrolných mechanizmov

V minulej lekcii, Tvorba sudoku v Xamarin - Kontrolné mechanizmy , sme si implementovali kontrolné mechanizmy Sudoku.

V dnešnom Xamarin tutoriále si ukážeme, ako môžeme graficky otestovať naše kontrolné mechanizmy a zobraziť počet zadaných čísel a číslic.

Budeme rozširovať našu aplikáciu z lekcie Kontrolné mechanizmy. Všetok kód budeme písať do súboru MainPage.xaml.cs.

Testovanie kontrolných mechanizmov

Pri zadávaní sudoku by sme chceli používateľa upozorniť na chybu ihneď, akonáhle zadá niečo nesprávne, a to napríklad zmenou farby pozadia. Toto grafické znázornenie chyby si naprogramujeme.

Kontrola správnosti vloženia

Na kontrolu správnosti vloženia si napíšeme novú metódu, ktorú vložíme na koniec súboru MainPage.xaml.cs.

Ak užívateľ urobí chybu:

  • v stĺpci, tak prefarbíme stĺpec,
  • v riadku, prefarbíme riadok,
  • v mriežke, prefarbíme mriežku,
  • vo všetkých vyššie spomenutých, potom prefarbíme stĺpec, riadok aj mriežku.
Implementácia farebného zvýraznenia chyby je nasledovná:

 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 100 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 8 článkom (8 lekcií) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriále Xamarin si ukážeme, ako môžeme graficky otestovať naše kontrolné mechanizmy a zobraziť počet zadaných čísel a číslic.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Daniel Martinko
Avatar
Aktivity