7. diel - Tvorba sudoku v Xamarin - Hlavný algoritmus
V minulej lekcii, Tvorba sudoku v Xamarin - Test kontrolných mechanizmov , sme graficky testovali naše kontrolné mechanizmy.
V dnešnom Xamarin tutoriále vytvoríme hlavný algoritmus riešenia sudoku vrátane jeho pomocných metód.
Popis hlavného algoritmu
Popíšme si hlavný algoritmus riešenia sudoku. Existuje mnoho možností, ako ho riešiť. My si zvolíme riešenie, kedy budeme dosadzovať do jednotlivých buniek čísla, pokiaľ neporušíme pravidlá sudoku.
Postup algoritmu bude nasledujúci:
- Pre bunku, ktorú riešime, sa pokúsime nájsť hodnotu,
ktorá vyhovuje riešeniu. Začneme neutrálnou hodnotou
0
, ktorú budeme inkrementovať. - Ak presiahneme číslo
9
, vrátime sa o krok späť na bod 1. a do bunky dáme neutrálnu hodnotu0
. - Ak nepresiahneme číslo
9
, skontrolujeme riešenie. - Ak nevyhovuje riešenie, vrátime sa na bod 1..
- Ak vyhovuje riešenie, postúpime na ďalšiu bunku a začneme znova bodom 1..
- Ak sme na poslednej bunke a riešenie vyhovuje, sudoku je vyriešené 😀
[4,7]
hodnotu
5
, ktorá momentálne je pre riešenie
vyhovujúca. My sme ale urobili aj desať krokov vpred a
nenašli sme riešenie. Potom sa postupne vraciame na túto bunku a snažíme sa
nájsť riešenie od čísla 6
až do čísla 9
.
Pokiaľ riešenie nenájdeme, zapíšeme do bunky [4,7]
neutrálnu
hodnotu 0
.
Než sa pustíme do implementácie hlavného algoritmu, pripravíme si pomocné metódy na:
- vloženie novej hodnoty,
- pohyb vpred,
- pohyb späť.
MainPage.xaml.cs
.
Vloženie novej hodnoty
Prvou metódou, ktorú si dnes do súboru MainPage.xaml.cs
napíšeme, bude metóda na vloženie novej hodnoty do
sudoku:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Xamarin tutoriále vytvoríme hlavný algoritmus riešenia sudoku vrátane jeho pomocných metód, a tiež nájdeme uplatnenie pre naše kontrolné mechanizmy.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.