22. diel - Grafika v Xamarin.Forms - Úvod do vektorovej grafiky
V minulej lekcii, Grafika v Xamarin.Forms - Lokálne obrázky , sme si popísali rozdiely medzi vektorovou a rastrovou grafikou. Naučili sme sa pridávať lokálne rastrové obrázky do aplikácie.
V dnešnej lekcii sa pozrieme na vektorovú grafiku a naučíme sa, ako vytvárať farebné prechody.
Shapes API
V Xamarin.Forms môžeme ako jednoduché, tak aj
zložitejšie tvary vykresľovať pomocou tried v mennom priestore
Xamarin.Forms.Shapes
. Tieto triedy slúži len ako API pre
natívny triedy z natívnych knižníc.
Plná verzia Shapes API je v Xamarin.Forms prítomná až od verzie 5.0, preto si udržujte svoje projekty vždy aktualizované. Od tejto verzie používa Xamarin.Forms na Androide iba nové knižnice AndroidX. Po aktualizácii je teda nutné v Properties prepnúť cielenú verziu Android projektu na Android 10 alebo novší:
Shape
Všetky základné tvary dedí od triedy Shape
, ktorá poskytuje
základné vlastnosti. Pár si ich vymenujeme:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Xamarin tutoriále si predstavíme tzv. Shapes API. Naučíme sa, ako vytvárať farebné prechody pomocou Brushes a ako vykresľovať základné geometrické tvary.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.