IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

22. diel - Grafika v Xamarin.Forms - Úvod do vektorovej grafiky

V minulej lekcii, Grafika v Xamarin.Forms - Lokálne obrázky , sme si popísali rozdiely medzi vektorovou a rastrovou grafikou. Naučili sme sa pridávať lokálne rastrové obrázky do aplikácie.

V dnešnej lekcii sa pozrieme na vektorovú grafiku a naučíme sa, ako vytvárať farebné prechody.

Shapes API

V Xamarin.Forms môžeme ako jednoduché, tak aj zložitejšie tvary vykresľovať pomocou tried v mennom priestore Xamarin.Forms.Shapes. Tieto triedy slúži len ako API pre natívny triedy z natívnych knižníc.

Plná verzia Shapes API je v Xamarin.Forms prítomná až od verzie 5.0, preto si udržujte svoje projekty vždy aktualizované. Od tejto verzie používa Xamarin.Forms na Androide iba nové knižnice AndroidX. Po aktualizácii je teda nutné v Properties prepnúť cielenú verziu Android projektu na Android 10 alebo novší:

Shape

Všetky základné tvary dedí od triedy Shape, ktorá poskytuje základné vlastnosti. Pár si ich vymenujeme:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom iba za 1 200 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 38 článkom (26 lekcií, 7 testov, 5 praktických cvičení) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V Xamarin tutoriále si predstavíme tzv. Shapes API. Naučíme sa, ako vytvárať farebné prechody pomocou Brushes a ako vykresľovať základné geometrické tvary.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Radek Vymětalík
Avatar
...
Aktivity