Tetris v C # .NET WPF
Pretože je o prázdninách dosť času a človek sa nejakým spôsobom snaží neustále zdokonaľovať a pretože zhodou náhod som tu čítal článok, že keď človek dokáže naprogramovať Tetris, tak je to nádejný programátor, tak som si hovoril, že by som to mohol skúsiť! : D
Vývoj
Keď sme si to nejako zrovnal v hlave a trošku o tom popremýšľal, ako by
som to naprogramoval, tak som sa pustil do vývoja. Rozhodol som sa, že
aplikácia bude typu WPF, pretože s WPF už nejaké skúsenosti mám, ale aj
preto, že som sa vďaka kamarátovi d4rkw34v3r naučil používať
framework Caliburn.Micro. Díky moc! Je to veľmi intuitívne a veľmi uľahčujúci framework, ktorým sa
veľmi jednoducho vytvára aplikácie v návrhovom vzore MVVM. Najskôr som teda
navrhol dizajn aplikácie, a potom už som sa pustil do aplikačnej logiky.
Hracie pole predstavuje Grid, ktorý obsahuje políčka typu Field. Potom je tu
trieda BaseShape, ktorá reprezentuje jednotlivé obrazce v hre. Pretože som
chcel, aby to bolo prehľadné au obrazce I a O je trošku iná rotácia
objektu, tak som každému obrazcami vytvoril triedu. Ja viem, možno je to
zbytočné, ale pre mňa to je tak prehľadné. Potom je tu hlavná trieda Game,
ktorá zaisťuje chod hry. Snáď to funguje dobre!
Budem rád za komentáre a
prípadné návrhy na zlepšenie!
Galéria

Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 93x (15.59 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#