Tetris v C # .NET WPF
Pretože je o prázdninách dosť času a človek sa nejakým spôsobom snaží neustále zdokonaľovať a pretože zhodou náhod som tu čítal článok, že keď človek dokáže naprogramovať Tetris, tak je to nádejný programátor, tak som si hovoril, že by som to mohol skúsiť! : D
Vývoj
Keď sme si to nejako zrovnal v hlave a trošku o tom popremýšľal, ako by som to naprogramoval, tak som sa pustil do vývoja. Rozhodol som sa, že aplikácia bude typu WPF, pretože s WPF už nejaké skúsenosti mám, ale aj preto, že som sa vďaka kamarátovi d4rkw34v3r naučil používať framework Caliburn.Micro. Díky moc! Je to veľmi intuitívne a veľmi uľahčujúci framework, ktorým sa veľmi jednoducho vytvára aplikácie v návrhovom vzore MVVM. Najskôr som teda navrhol dizajn aplikácie, a potom už som sa pustil do aplikačnej logiky. Hracie pole predstavuje Grid, ktorý obsahuje políčka typu Field. Potom je tu trieda BaseShape, ktorá reprezentuje jednotlivé obrazce v hre. Pretože som chcel, aby to bolo prehľadné au obrazce I a O je trošku iná rotácia objektu, tak som každému obrazcami vytvoril triedu. Ja viem, možno je to zbytočné, ale pre mňa to je tak prehľadné. Potom je tu hlavná trieda Game, ktorá zaisťuje chod hry. Snáď to funguje dobre! Budem rád za komentáre a prípadné návrhy na zlepšenie!
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 93x (15.59 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#