Osem kráľovien v C # .NET WPF
Osem kráľovien je hra alebo skôr hlavolam ako na šachovnici umiestniť 8 kráľovien tak, aby sa vzájomne neohrozovali. Možno ju hrať na bežné šachovnici, alebo ako v tomto prípade na šachovnici vytvorené v počítači. Virtuálne šachovnici možno doplniť logikou, ktorá umožní kontrolu možnosti umiestnenia kráľovnej na dané políčko. Priložená aplikácia túto možnosť spĺňa, ale aj tak je veľmi ťažké nájsť správnu stratégiu.
Program aplikácie je veľmi jednoduchý. Šachovnica je vytvorená pomocou
XAML. Program obsahuje tri matice zrkadliace šachovnicu umiestnené v triede
LogDat
. Jedna matica blokuje políčka s umiestnenými
kráľovnami, druhá obsahuje súbor polí popisujúci blokovanie políčok v
štyroch smeroch z políčka, kde je umiestnená kráľovná. Tretí blokuje
políčka v daných smeroch.
Hlavný program, okrem inicializácia matíc, vykreslenie šachovnice a kráľovien obsahuje obslužnú rutinu pre každé políčko šachovnice. Obslužná rutina je iniciovaná stlačením ľavého tlačidla myši a ak je to možné, do políčka prenesie kráľovnú. Z políčka je možné kráľovnú odstrániť opätovným stlačením ľavého tlačidla myši.
Zdrojový kód aplikácie je priložený.
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 10x (4.22 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#