24. diel - Skiny vo WPF aplikáciách
V minulej lekcii, Motívy a štýly v C # .NET WPF , sme si uviedli zmenu vzhľadu WPF formulárov pomocou motívov a štýlov. V dnešnom pokračovaní WPF kurzu preberieme tzv. "Skinovania".
Skiny
Ako ďalšie metóda nastavenia vzhľadu aplikácie je použitie tzv. Skinov.
Sú to v podstate obdobné súbory (Slovníky prostriedkov /
ResourceDictionary
) ako sa vyskytujú v predchádzajúcej lekcii u
štýlov. Ide teda o súhrn definícií vlastností uložených v zdroji.
Rozdiel je v tom, že sa neprideľuje niekoľko zdrojov stylujících rôzne
ovládacie prvky, ale priradí sa vždy jeden celkový zdroj. Ten potom
obsahuje štýly pre ostylování rôznych ovládacích prvkov celej
aplikácie. Tieto súbory štýlov je možné jednoducho vymieňať,
čím môžeme aplikáciu nastavovať rôzne vzhľady.
Štýly vs. skiny
Štýl sme museli priradiť pre každý ovládací prvok zvlášť. Väčšinou platí nasledujúce schéma:
Definícia štýlov -> definícia zdroje -> priradenie zdroje -> priradenie jednotlivých štýlov
Obrázok nižšie demonštruje použitie rôznych XAML súborov pre rôzne ovládacie prvky:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
WPF tutoriál je venovaný zmenám vzhľadu formulárov v C # .NET pomocou používania metódy skinov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.