3D grafika v C # .NET WPF - Tvorba základných tvarov
V minulom dieli, 3D grafika v C# .NET WPF, sme si urobili úvod do 3D grafiky. Bavili sme sa najmä o tom, ako zobrazovanie 3D objektov funguje a čo je k tomu potrebné. V dnešnom a budúcom dieli sa zameriame na modely a ukážeme si ako vytvoriť základné geometrické tvary.
Základné tvary
Ide o tieto tvary:
- ihlan
- kocky
- kváder
- kužeľ
- valec
- guľa
Než začneme, najprv si zopakujeme, že základom všetkých tvarov je trojuholník. Áno, aj guľa je zložená z trojuholníkov.
A teraz k samotným tvarom. Rozdelíme si tieto tvary do dvoch skupín:
- V prvej skupine budú tvary, pri ktorých použijeme postup, kedy je model definovaný v XAML súbore. Týmito tvary sú ihlan, kocky a kváder. Jedná sa o hranaté tvary, kde nie je potrebné toľko trojuholníkov a preto ich dokážeme definovať ručne.
- V druhej skupine budú tvary, kde je model definovaný v Code Behind (to sú kužeľ, valec a guľa). U týchto tvarov sú uvedené obrázky tzv. "Drôteného modelu" a pre prehľadnosť sú uvedené pre menší počet stien. Inak platí, že čím viac stien, tým je povrch modelu vyhladenejšia (v priloženej ukážke som použil model s 60-timi stranami, ale slušný výsledok je aj pre 50 strán).
Tvary definovateľné v XAML
Začnime teda s modelmi, ktoré možno definovať priamo v XAML kóde.
Ihlan
Ihlan môže byť trojboký, štvorboký alebo n-boky. Trojboký ihlan je z pohľadu tvorby ten najjednoduchší útvar. Skladá sa totiž zo samých trojuholníkov. Základňu tvorí trojuholník a rovnako tak i steny:
Model nadefinujeme tak, že
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Tutoriál opisuje tvorbu základných tvarov (ihlan, kocky, kváder, kužeľ, valec) v C # .NET WPF.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.