12. diel - Pripomínač narodenín vo WinUI 3 a C# .NET – Dokončenie
V minulej lekcii, Pripomínač narodenín vo WinUI 3 a C# .NET – Viac k bindingu , sme dokončili prepojenie logickej a prezentačnej vrstvy pripomínača narodenín.
Vo WinUI 3 tutoriále dokončíme aplikáciu na upomínanie narodenín. Pridáme ukladanie dát do súboru, pričom sa naučíme serializovať a deserializovať dáta z/do XML formátu. Na záver si ešte pripomenieme dôležité zásady pre tvorbu WinUI 3 aplikácií.
Serializácia a deserializácia
Serializácia je konvertovanie objektu na prúd bytov a jeho uloženie niekde do pamäte, databázy alebo súboru. Objekty je možné serializovať do rôznych formátov, my použijeme formát XML. Deserializácia je opak serializácie, teda prevedenie prúdu bytov späť na objekt. Nástroju, ktorý vykonáva serializáciu a deserializáciu, sa hovorí serializer.
Serializácia a deserializácia sa typicky používa na výmenu dát (napríklad v sieti) alebo na uloženie a opätovné načítanie dát do súboru.
Serializovať budeme zoznam osôb, ktorý následne uložíme do textového súboru v priečinku s aplikáciou. Obsah tohto súboru s dvoma serializovanými osobami môže vyzerať napríklad takto:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále dokončíme WinUI 3 aplikáciu na upomínanie narodenín. Naučíme sa serializovať a deserializovať dáta z/do XML a pripomenieme si zásady vývoja.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.