L-System rastlina v C # .NET
Algoritmus funguje na princípe postupného rozvíjanie základného zadanie podľa vopred určených pravidiel. Pri správnom skombinovaní s grafickým algoritmom (presnejšie Turtle), ktorý výslednú rad prečíta, preloží a vykreslí, môžu vznikať veľmi zaujímavé vzory. Správanie programu sa dá jednoducho predpovedať. Tu je príklad:
Základní proměnné: A, B Pravidla: A => A B B => A n(počet opakování) = 4 Průběh: n=0: A / \ n=1: A B /| \ n=2: A B A /| | |\ n=3: A B A A B /| | |\ |\ \ n=4: A B A A B A B A
Vykresľovanie:
Pravidlá priamo implementovaná do L-systému:
- F = krok v smere a vykreslenie
- f = krok v smere
- [= Uloženie posledného bodu do zásobníka
- ] = Navrátenie k poslednému uloženému bodu
- + = Otočenie ox radiánov
- - = otočenie o -x radiánov
Súčasťou je pseudonáhodná zmena dĺžky, uhla a automatické určenie farby podľa náväznosti. Je tu tiež pokus o automatické generovanie pravidiel a základného reťazca, ale je skôr v rannej fáze.
Program obsadil prvé miesto v súťaži Machr na Algoritmy.
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 201x (560.71 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#