Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

15. diel - Unity (C #) Android - Zafarbenie draka podľa zdravie

V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Animácie draka , sme upravili hráča a vytvorili pre draka animácie.

V dnešnej lekcii sa pozrieme na obarvování draka. Pôjde nám o to, aby sa drak zabarvoval podľa toho, koľko má zdravie. Drak začne klasicky na červenej farbe a budeme chcieť, aby postupne modrala, kým nezomrie.

SpriteRenderer

Pre tieto účely využijeme SpriteRenderer, ktorý nám umožní upraviť, ako sa sprite draka vykresľuje, presnejšie ho vykreslíme kolorizovaný (zafarbený).

Do skriptu PlayerCollisionScript pridáme premennú SpriteRenderer sr a metódu Start(). Do metódy Start() pridáme riadku, ktorá nám SpriteRenderer nájde na scéne a priradí do premennej:

public SpriteRenderer sr;

void Start()
{
    sr = GetComponent<SpriteRenderer>();
}

Týmto sme urobili to isté, ako keby sme objekt hráča, na ktorom sa nachádza SpriteRenderer, presunuli do voľného políčka v Inspector. Priradený objekt nevidíme hneď v Inspector, ale objaví sa tu až po zapnutí hry a teda prevedenie metódy Start(). Takto jednoducho to funguje, len ak sa skript nachádza na tom istom objekte. Ak by sme chceli SpriteRenderer z iného objektu, než je skript, museli by sme dotyčný objekt najskôr vyhľadať v scéne takto:

sr = GameObject.find("název objektu").GetComponent<SpriteRenderer>();

Pravdepodobne si to väčšina z vás pamätá z predchádzajúcich lekcií, ale opakovaním sa nikdy nič nepokazí.

Definícia farieb

Ďalej si založíme ďalšie dve premenné na finálnej farby:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 275 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 49 článkom (49 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V Unity3D tutoriálu sa pozrieme na úpravu hráča. Drak sa bude zafarbovať podľa výšky aktuálneho zdravie.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Jan Kubice
Avatar
Aktivity