15. diel - Unity (C #) Android - Zafarbenie draka podľa zdravie
V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Animácie draka , sme upravili hráča a vytvorili pre draka animácie.
V dnešnej lekcii sa pozrieme na obarvování draka. Pôjde nám o to, aby sa drak zabarvoval podľa toho, koľko má zdravie. Drak začne klasicky na červenej farbe a budeme chcieť, aby postupne modrala, kým nezomrie.
SpriteRenderer
Pre tieto účely využijeme SpriteRenderer
, ktorý nám
umožní upraviť, ako sa sprite draka vykresľuje, presnejšie ho vykreslíme
kolorizovaný (zafarbený).
Do skriptu PlayerCollisionScript
pridáme premennú
SpriteRenderer sr
a metódu Start()
. Do metódy
Start()
pridáme riadku, ktorá nám SpriteRenderer
nájde na scéne a priradí do premennej:
public SpriteRenderer sr; void Start() { sr = GetComponent<SpriteRenderer>(); }
Týmto sme urobili to isté, ako keby sme objekt hráča, na ktorom sa
nachádza SpriteRenderer
, presunuli do voľného políčka v
Inspector. Priradený objekt nevidíme hneď v Inspector, ale objaví sa tu až
po zapnutí hry a teda prevedenie metódy Start()
. Takto jednoducho
to funguje, len ak sa skript nachádza na tom istom objekte. Ak by sme chceli
SpriteRenderer
z iného objektu, než je skript, museli by sme
dotyčný objekt najskôr vyhľadať v scéne takto:
sr = GameObject.find("název objektu").GetComponent<SpriteRenderer>();
Pravdepodobne si to väčšina z vás pamätá z predchádzajúcich lekcií, ale opakovaním sa nikdy nič nepokazí.
Definícia farieb
Ďalej si založíme ďalšie dve premenné na finálnej farby:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Unity3D tutoriálu sa pozrieme na úpravu hráča. Drak sa bude zafarbovať podľa výšky aktuálneho zdravie.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.