Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

16. diel - Unity (C #) Android - Pauza

V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Zafarbenie draka podľa zdravie , sme upravili hráča tak, aby sa drak odfarboval podľa aktuálneho zdravie.

V dnešnej lekcii sa pozrieme na pozastavenie hry, čím naprogramujeme komplexné funkciu pauzy.

Pauza

Otvoríme si PlayerMoveScript.

Odchytenie klávesy

Pridáme si tu pár riadkov, ktoré sa budú starať o to, že keď hráč stlačí kláves Esc, tak sa hra stopne. Toto riešenie funguje aj na telefónoch s Androidom, len s tým rozdielom, že samozrejme nestiskneme Esc, ale tlačidlo "Späť". Reakciu na stlačenie vložíme do Update() metódy pod if (!started):

if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
{

}

Nové atribúty

Založíme si nové atribúty:

bool paused = false;
Quaterion pausedRotation;

Premenná paused určuje, či je hra zrovna zapauzovaní. Quateriony slúži v Unity k uloženiu rotácie daného objektu a použijeme ich za chvíľu.

Ak teda stlačíme


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 275 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 49 článkom (49 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriálu na hru pre Android v Unity3D pridáme možnosť pauzy. Tiež sa naučíme, ako funguje čas v Unity.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Jan Kubice
Avatar
Aktivity