Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

17. diel - Unity (C #) Android - Nové UI

V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Pauza , sme pridali možnosť pauzy a naučili sa, ako funguje čas v Unity.

V dnešnom Unity3D tutoriálu sa hlbšie pozrieme na UI systém a tiež urobíme naše GUI krajší.

V predchádzajúcich lekciách sme sa už stretli s vytváraním GUI. Vieme, že existujú dva rôzne prístupy: programový a naklikávacie. Oba tieto prístupy sme si ukázali, ale ani jeden sme si neukázali podrobnejšie. Presne tejto téme bude venovať dnešné a budúci lekcie.

My sa nebudeme zaoberať tým programovacom spôsobom, predsa len je už zastaralejšie, ale aj tak ho určite niekto preferuje viac. Viac si popíšeme jednotlivé veci v klikacím prístupe, ukážeme si, na čo sú dobré panely, a pridáme tlačidlo na vrátenie do menu z hry:

Nová scéna

Pre začiatok si založíme novú scénu, v ktorej budeme nové menu vytvárať. Scénu si pomenujeme len Menu.

Canvas

Začneme pridaním Canvas. Ten pridáme ako GameObject -> UI -> Canvas. Zároveň sa nám pridá aj EventSystem, čo je v podstate už hotový skript, ktorý pracuje s GUI. Canvas, ako je už zvykom, nastavíme na kameru:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 275 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 49 článkom (49 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriálu o programovaní hier v Unity3D sa hlbšie pozrieme na vytváranie menu, jeho vlastnosti a tiež si hlbšie preberieme možnosti UI.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Jan Kubice
Avatar
Aktivity