Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

22. diel - Unity (C #) Android - Návrat do menu

Keďže máme už dosť dobré menu, bola by škoda neurobiť pekné GUI aj v hre samotnej. Preto si v dnešnom Unity tutoriálu vytvoríme GUI pred spustením hry (in-game menu).

Motivácia

Keď hráč teraz zapne hru, zobrazí sa iba drak a nič viac. V podstate hráč ani nevie, čo má robiť, a môže byť zmätený, či sa hra nezasekla. Preto vytvoríme menu pred začiatkom hry, ktoré bude aj trochu informatívne a zároveň estetické.

Po dnešnej lekcii nám teda do hry pribudne možnosť vrátiť sa do menu:

Pridanie GUI prvkov

Najskôr si do Canvas pridáme panel, ktorý bude potrebné tlačidlá držať pohromade.

Panel

Panel si pomenujeme StartButtons a nastavíme polopriehľadnou, trochu šedivú farbu. Nakoniec ho umiestnime do dolnej časti obrazovky, kde ho tiež roztiahneme:

Teraz je panel veľa hranatý a veľmi pekne nevyzerá, preto mu nastavíme už předvytvořený sprite. Klikneme na "Source Image":


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 275 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 49 článkom (49 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriálu o programovaní hier v Unity sa dnes budeme zaoberať vytvorením tlačidiel pre začiatok a koniec hry.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Jan Kubice
Avatar
Aktivity