23. diel - Unity (C #) Android - Koniec hry
V predchádzajúcej lekcii, Unity (C #) Android - Návrat do menu , sme sa zaoberali vytvorením tlačidiel pre začiatok a koniec hry.
V dnešnom Unity tutoriálu dokončíme našu Android hru. Upravíme, čo sa stane po smrti hráča, a tiež sa naučíme ešte lepšie škálovať tlačidla.
Pre tlačidlo použijeme jednoduchý sprite vytvorený v Photoshope:
Úprava tlačidiel
Keď tvoríme takýto sprite, musíme dbať, aby jeho veľkosť
bola 128
x 128
pixelov a viac. Ak by sme dodržiavali
klasické násobky dvoch a rozhodli sa pre menšiu veľkosť, napríklad zvolili
64
x 64
pixelov, mohlo by sa stať, že Unity samo
obrázok doplní na 128
x 128
pixelov a výsledok by
nevyzeral dobre. Výnimka je, ak tvoríme pixel
art a naše sprity majú veľkosť napríklad len 16
x
16
pixelov. Pre pixel art existuje v Unity možnosť vypnúť toto
doplňovanie a ponechať sprite v pôvodnej veľkosti.
Môže vyzerať zvláštne, že je obrázok pre tlačidlo štvorec, pretože väčšinou sú tlačidlá obdĺžniková ao oveľa väčších rozmeroch. O to sa tiež postaráme s nástrojom zabudovaným priamo v Unity.
Pre ukážku si vytvoríme novú prázdnu scénu, v ktorej si všetko vyskúšame. Do scény si pridáme jedno tlačidlo a vycentrujeme si ju do stredu. Teraz na tlačidlo do Source Image presunieme náš požadovaný sprite.
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriálu na hru pre Android v Unity sa budeme zaoberať ukončením hry a vytvorením príslušného GUI pre tieto účely.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.