Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

23. diel - Unity (C #) Android - Koniec hry

V predchádzajúcej lekcii, Unity (C #) Android - Návrat do menu , sme sa zaoberali vytvorením tlačidiel pre začiatok a koniec hry.

V dnešnom Unity tutoriálu dokončíme našu Android hru. Upravíme, čo sa stane po smrti hráča, a tiež sa naučíme ešte lepšie škálovať tlačidla.

Pre tlačidlo použijeme jednoduchý sprite vytvorený v Photoshope:

Úprava tlačidiel

Keď tvoríme takýto sprite, musíme dbať, aby jeho veľkosť bola 128 x 128 pixelov a viac. Ak by sme dodržiavali klasické násobky dvoch a rozhodli sa pre menšiu veľkosť, napríklad zvolili 64 x 64 pixelov, mohlo by sa stať, že Unity samo obrázok doplní na 128 x 128 pixelov a výsledok by nevyzeral dobre. Výnimka je, ak tvoríme pixel art a naše sprity majú veľkosť napríklad len 16 x 16 pixelov. Pre pixel art existuje v Unity možnosť vypnúť toto doplňovanie a ponechať sprite v pôvodnej veľkosti.

Môže vyzerať zvláštne, že je obrázok pre tlačidlo štvorec, pretože väčšinou sú tlačidlá obdĺžniková ao oveľa väčších rozmeroch. O to sa tiež postaráme s nástrojom zabudovaným priamo v Unity.

Pre ukážku si vytvoríme novú prázdnu scénu, v ktorej si všetko vyskúšame. Do scény si pridáme jedno tlačidlo a vycentrujeme si ju do stredu. Teraz na tlačidlo do Source Image presunieme náš požadovaný sprite.


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 275 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 49 článkom (49 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriálu na hru pre Android v Unity sa budeme zaoberať ukončením hry a vytvorením príslušného GUI pre tieto účely.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Jan Kubice
Avatar
Aktivity