19. diel - Unity (C #) Android - Asynchrónne načítanie scény
V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Prispôsobenie hry rôznym rozlíšením , sme prispôsobili naše UI pre všetky rozlíšenia a pozreli sa na iné dostupné UI prvky.
V dnešnej lekcii sa budeme sústrediť na asynchrónne načítanie scény.
Motivácia
Ak teraz klikneme v menu napríklad na "Survival Mode", Unity začne scénu načítavať až po kliknutí. To na pomalších počítačoch a alebo na telefónoch môže spôsobiť zaseknutie. Hráč klikne na "Survival" a zobrazí sa mu na chvíľu len čierna obrazovka, bez toho by vlastne vedel, čo sa deje. Predstavme si túto situáciu u zložitejších hier, kedy začneme hrať a nasleduje treba minútové načítanie, kde by sme videli iba čiernu obrazovku. Nie je to moc pekné a ani príjemné pre užívateľov.
Preto zariadime, aby po kliknutí a načítanie mapy nebola vidieť len čierna obrazovka, ale aby sme videli percentuálny ukazovateľ načítanie.
Vopred malé upozornenie. Pravdepodobne si ani nevšimnete rozdielu pred a po dnešnej lekcii. Načítame totiž veľmi malý level a ak nemáte archaický počítač, bude načítaný prakticky okamžite. Lenže ukázať vám takúto možnosť je skoro nutnosťou, pretože určite budete tvoriť v budúcnosti aj zložitejšie hry. Nemohol som vás o ňu teda pripraviť.
Príprava Canvas
Do Canvas
si pridáme nový panel z ponuky UI
->
Panel
a pomenujeme ho loadLevelPanel
. Nastavíme mu
čiernu nepriehľadnú farbu. Ďalej si do tohto panelu pridáme
Text
. Zväčšíme ho, nacentrujeme do stredu obrazovky a ako text
nastavíme 0%
. Tiež si nastavíme farbu na bielu, aby bol
vidieť:
Tento text nám bude zobrazovať koľko% máme načítané z príslušného levelu. Po dosiahnutí 100% čierna obrazovka s načítaním zmizne a pustí nás rovno do hry.
Skript
Otvoríme si reactionScript
, kde
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriálu sa budeme zaoberať asynchrónnym načítaním scény našej Android hry v Unity, aby nespôsobilo zaseknutie hry.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.