Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

19. diel - Unity (C #) Android - Asynchrónne načítanie scény

V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Prispôsobenie hry rôznym rozlíšením , sme prispôsobili naše UI pre všetky rozlíšenia a pozreli sa na iné dostupné UI prvky.

V dnešnej lekcii sa budeme sústrediť na asynchrónne načítanie scény.

Motivácia

Ak teraz klikneme v menu napríklad na "Survival Mode", Unity začne scénu načítavať až po kliknutí. To na pomalších počítačoch a alebo na telefónoch môže spôsobiť zaseknutie. Hráč klikne na "Survival" a zobrazí sa mu na chvíľu len čierna obrazovka, bez toho by vlastne vedel, čo sa deje. Predstavme si túto situáciu u zložitejších hier, kedy začneme hrať a nasleduje treba minútové načítanie, kde by sme videli iba čiernu obrazovku. Nie je to moc pekné a ani príjemné pre užívateľov.

Preto zariadime, aby po kliknutí a načítanie mapy nebola vidieť len čierna obrazovka, ale aby sme videli percentuálny ukazovateľ načítanie.

Vopred malé upozornenie. Pravdepodobne si ani nevšimnete rozdielu pred a po dnešnej lekcii. Načítame totiž veľmi malý level a ak nemáte archaický počítač, bude načítaný prakticky okamžite. Lenže ukázať vám takúto možnosť je skoro nutnosťou, pretože určite budete tvoriť v budúcnosti aj zložitejšie hry. Nemohol som vás o ňu teda pripraviť.

Príprava Canvas

Do Canvas si pridáme nový panel z ponuky UI -> Panel a pomenujeme ho loadLevelPanel. Nastavíme mu čiernu nepriehľadnú farbu. Ďalej si do tohto panelu pridáme Text. Zväčšíme ho, nacentrujeme do stredu obrazovky a ako text nastavíme 0%. Tiež si nastavíme farbu na bielu, aby bol vidieť:

Tento text nám bude zobrazovať koľko% máme načítané z príslušného levelu. Po dosiahnutí 100% čierna obrazovka s načítaním zmizne a pustí nás rovno do hry.

Skript

Otvoríme si reactionScript, kde


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 275 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 49 článkom (49 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriálu sa budeme zaoberať asynchrónnym načítaním scény našej Android hry v Unity, aby nespôsobilo zaseknutie hry.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Jan Kubice
Avatar
Aktivity