Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

VoxelEngine v Unity

Jedná sa jednoduchú ukážku vlastného voxel enginu.

Voxel enginy sa hodí v situáciách, kedy je potreba mať načítané veľké množstvo objektov a nie je potrebné ich vykresľovať celé. Preto sa vykreslí len obal (v tomto prípade obal terénu) a so zvyškom sa jednoducho nebude počítať. Základná jednotka, z ktorej sa svet skladá, je tvz. chunk, ktorý sa skladá z jednotlivých blokov. Jeho veľkosť býva väčšinou 16x16x16 blokov.

Svet sa zo základu skladá z jediného materiálu (kameňa) a dynamicky sa generuje podľa hráčovho pohybu tak, aby bol svet vytvorený iba okolo neho v danej oblasti. Svet sa generuje podľa tzv. Seedu, ktorý je buď náhodne vygenerovaný, alebo ho hráč zadá.

A čo vlastne môžete v ukážke robiť? Máte na výber 4 bloky / materiály (drevo, kameň, tehly a vlnu), z ktorých môžete stavať a samozrejme čokoľvek búrať. Každý blok / materiál má však vlastný "odolnosť" a tak zbúranie tehál dá väčšiu prácu, než zbúranie dreva.


Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 40x (12.55 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#

 

Všetky články v sekcii
Zdrojákoviště Unity - 3D hry
Článok pre vás napísal magic44
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor je C# programátor, ve volém čase se zabývá vývojem her v XNA a Unity3D, případně aplikacemi pro Android. A kdyz na to přijde, tak kreslí v Blenderu.
Aktivity