VoxelEngine v Unity
Jedná sa jednoduchú ukážku vlastného voxel enginu.
Voxel enginy sa hodí v situáciách, kedy je potreba mať načítané veľké množstvo objektov a nie je potrebné ich vykresľovať celé. Preto sa vykreslí len obal (v tomto prípade obal terénu) a so zvyškom sa jednoducho nebude počítať. Základná jednotka, z ktorej sa svet skladá, je tvz. chunk, ktorý sa skladá z jednotlivých blokov. Jeho veľkosť býva väčšinou 16x16x16 blokov.
Svet sa zo základu skladá z jediného materiálu (kameňa) a dynamicky sa generuje podľa hráčovho pohybu tak, aby bol svet vytvorený iba okolo neho v danej oblasti. Svet sa generuje podľa tzv. Seedu, ktorý je buď náhodne vygenerovaný, alebo ho hráč zadá.
A čo vlastne môžete v ukážke robiť? Máte na výber 4 bloky / materiály (drevo, kameň, tehly a vlnu), z ktorých môžete stavať a samozrejme čokoľvek búrať. Každý blok / materiál má však vlastný "odolnosť" a tak zbúranie tehál dá väčšiu prácu, než zbúranie dreva.
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 40x (12.55 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#