IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

12. diel - 3D strieľačka v Unity - Zmena zbraní

V minulej lekcii, 3D strieľačka v Unity - Prebíjanie , sme si vytvorili systém pre prebíjanie zbrane a značenie počtu nábojov.

Dnes si vytvoríme skript pre výmenu zbraní.

Trocha teórie

V podstate chceme, aby keď posunieme kolieskom myši, tak sa nám deaktivoval objekt zbrane, ktorú chceme schovať, a aktivoval sa objekt zbrane druhej. Samozrejme budeme chcieť aj spustiť animáciu vyťahovanie zbrane. To je všetko. V dnešnej lekcii si urobíme iba výmenu zbrane za pištoľ a naopak. V tej nasledujúcej potom dorobíme všetky animácie pre pištoľ, ako má teraz naša Ak-47.

Ku snímanie pohybu kolieska budeme používať klasickú metódu:

if (Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") != 0)
{
}

V tomto prípade nám vracia metóda GetAxis() hodnotu zmeny na danej osi. Takže keď sa hýbe koliesko, vracia sa nám hodnota iná ako nula.

Rozbalenie prefab pištole

Pištoľ, ktorá bude naša druhá zbraň, už je pripravená rovnako, ako bolo naše AK-47. Budeme ju hľadať v záložke Project, kde uchovávame všetky dáta a objekty z našej hry. Cesta k našej pištoli je nasledujúci:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom iba za 725 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 26 článkom (20 lekcií, 6 testov) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V dnešnej lekcii Unity 3D si upravíme naše doterajšie skripty tak, aby sme mohli meniť zbrane otáčaním kolieska myši.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Tomáš Brabec
Avatar
Hodně zdaru programátoři všeho druhu,doufám ,že nikdy nezažijete nudu.
Aktivity