12. diel - 3D strieľačka v Unity - Zmena zbraní
V minulej lekcii, 3D strieľačka v Unity - Prebíjanie , sme si vytvorili systém pre prebíjanie zbrane a značenie počtu nábojov.
Dnes si vytvoríme skript pre výmenu zbraní.
Trocha teórie
V podstate chceme, aby keď posunieme kolieskom myši, tak sa nám deaktivoval objekt zbrane, ktorú chceme schovať, a aktivoval sa objekt zbrane druhej. Samozrejme budeme chcieť aj spustiť animáciu vyťahovanie zbrane. To je všetko. V dnešnej lekcii si urobíme iba výmenu zbrane za pištoľ a naopak. V tej nasledujúcej potom dorobíme všetky animácie pre pištoľ, ako má teraz naša Ak-47.
Ku snímanie pohybu kolieska budeme používať klasickú metódu:
if (Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") != 0) { }
V tomto prípade nám vracia metóda GetAxis()
hodnotu zmeny na
danej osi. Takže keď sa hýbe koliesko, vracia sa nám hodnota iná ako
nula.
Rozbalenie prefab pištole
Pištoľ, ktorá bude naša druhá zbraň, už je pripravená rovnako, ako bolo naše AK-47. Budeme ju hľadať v záložke Project, kde uchovávame všetky dáta a objekty z našej hry. Cesta k našej pištoli je nasledujúci:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V dnešnej lekcii Unity 3D si upravíme naše doterajšie skripty tak, aby sme mohli meniť zbrane otáčaním kolieska myši.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.