16. diel - 3D strieľačka v Unity - Správanie nepriateľa
V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - Úprava terénu, streľba a animácie prebíjania v Unity3D, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
V dnešnom Unity C# tutoriálu pridáme skript nášmu nepriateľovi, ktorý zabezpečí, aby bol po niekoľkých zásahoch odstránený zo scény. Tento skript sme už vytvorili a naprogramovali, preto nám bude stačiť ho iba nášmu nepriateľovi "pripnúť". Ďalej si vytvoríme skript, ktorý bude riadiť správanie nepriateľa, aby si nás všimol, prenasledoval nás a strieľal na nás:
Pridanie skriptu životov nepriateľovi
Najprv teda priradíme už hotový skript strážiaca životy nepriateľovi.
V Hierarchy rozbalíme objekt Soldier_demo
a
klikneme na podobjektoch Soldier_mesh
. Tento podobjektoch vyberáme
preto, že na sebe má komponent Mesh Collider
,
ktorá vníma kolízie s objektmi.
V záložke Inspector objekte Soldier_mesh
klikneme na tlačidlo Add Component. Do okienka s
vyhľadávaním vpíšeme názov nášho skriptu sa životy a
logikou "smrti" objektu, Enemy Health
. Tento skript má jednu
voliteľnú premennú
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Unity 3D tutoriálu sa naučíme programovať správanie nepriateľa, aby si nás všimol, prenasledoval nás a strieľal na nás.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.