17. diel - 3D strieľačka v Unity - Efekt streľby nepriateľa
V minulej lekcii, 3D strieľačka v Unity - Správanie nepriateľa , sme sa naučili programovať správanie nepriateľa.
V dnešnej lekcii si vytvoríme skript starajúci sa o naše životy, ktorý
ich bude aj vykresľovať hráči. Potom dokončíme skript
EnemyMove
, v ktorom už máme metódu
shoot()
, ktorá zatiaľ len vypisuje, čo trafila, ale nemá iný
účinok. Ak sa po dnešnej lekcii priblížime k nepriateľovi, tak po nás
začne strieľať a občas sa trafí:
Tvorba skriptu s životy hráčov
Zo všetkého najskôr si vyberieme objekt nášho hráča. V záložke
Hierarchy klikneme na objekt
Player
. V Inspector v pravej časti obrazovky
klikneme na tlačidlo Add Component a vytvoríme
skript. Ako názov napíšeme HP
, potom zvolíme
New Script a následne Create and Add. Týmto
sme vytvorili a zároveň pripli skript s životy nášmu
hráčmi.
Tvorba výpisu životov
Rozbalíme šípkou vľavo objekt Canvas
v záložke
Hierarchy
. Vďaka tomu sa nám rozbalí náš objekt a môžeme
vidieť jeho podobjektoch. Teraz klikneme na Canvas
pravým
tlačidlom, následne zvolíme UI a potom zvolíme
Text. Na tento text budeme životy vypisovať.
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V dnešnom Unity tutoriálu vytvoríme efekt streľby nepriateľa a trochu kvôli tomu poupravíme naše skripty.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.