14. diel - 3D strieľačka v Unity - Animácie prebíjanie pištole
V minulej lekcii, 3D strieľačka v Unity - Animácie streľby pre pištoľ , sme si ukázali tvorbu prechodov jednotlivých animácií a upravili skript, aby sme mohli strieľať z našej druhej zbrane len po jednom výstrele.
Ako máme sľúbené, dnes dorobíme všetky zvyšné animácie našej sekundárne zbrane, ktorou je pištoľ. Chýba nám už len animácie prebíjanie. Zas potrebujeme vytvoriť prechody a jednotlivé parametre. Skript budeme len ľahko upravovať.
Animator
Najskôr zo všetkého potrebujeme náš Animator otvoriť.
V hierarchii klikneme na šípku vedľa objektu Player
, potom na
tú vedľa objektu Gun Camera
a potom u
Handgun_01_FPSController
. Klikneme na objekt
arms_handgun_01
a v záložke Inspector uvidíme
komponent Animator
. Dvakrát klikneme na okienko v komponente
Animator, obsahujúci nápis handgun_01
, čo je
animátor ovládajúci naše animácie pištole.
Tvorba parametrov
Najprv pridáme dva parametre. Tieto parametre musia byť totožné s našimi pôvodnými parametrami pre prebíjanie v animátormi našej prvej zbrane (ak).
Vytvorenie nových parametrov je jednoduché. Stačí sa
pozrieť na ľavú časť okna, kde sú vypísané doterajšie parametre:
Inspect
, Holster
, Run
, Aim
,
Walk
, atď ... V pravom hornom rohu klikneme na tlačidlo so znakom
plus. Potom zvolíme možnosť Trigger, ako názov zadáme
Reload
a potvrdíme Enter. Rovnako vytvoríme aj druhý
parameter typu Trigger s názvom ReloadNoAmmo
:
Názvy parametrov je potrebné dodržať, pretože
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V lekcii Unity3D si vytvoríme prechody, aby sme mohli prebíjať našu pištoľ, a sprevádzkujeme animáciu prázdneho zásobníka.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.