Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

13. diel - 3D strieľačka v Unity - Animácie streľby pre pištoľ

V minulej lekcii, 3D strieľačka v Unity - Zmena zbraní , sme si upravili skripty tak, aby sme mohli pomocou kolieska meniť zbrane.

Na dovŕšenie kompletnej výmeny zbraní nám zostáva ešte niekoľko vecí. Jednou z nich sú animácie. V dnešnej lekcii si teda upravíme Animator u našej pištole, ktorý jednotlivé animácie spravuje.

Trocha teórie

Už máme hotový skript, ktorý ovláda naše animácie u aktívny zbrane. Možno ste si už všimli, že keď zmeníme zbraň na pištoľ a držíme Ľavý Shift spolu s W, tak sa spustí animácia behu. Ako to? Nezabúdajme, že obe zbrane sú od toho istého tvorcu a on nám vytvoril oba animátormi, prezieravo s rovnakými parametrami. Občas majú nejaké navyše, ale tie základné sú stále rovnaké, napríklad: Run, Walk, Aim, Holster, Inspect a ďalšie.

Zo skriptu sa nám animáciu u zrovna aktívny zbrane nastavujú parametre. Aj u pištole máme parameter Shoot, tentokrát je ale ako trigger. Pištoľ totiž nestrieľa dlhšiu dobu, nie je to predsa samopal. My ho ale užívame v našom skriptu ako bool, preto ho musíme upraviť. Najprv si ale nastavíme prechody.

Animator pištole

V hierarchii si rozbalíme objekt Player, jeho podobjektoch Gun Camera a potom Handgun_01_FPSController. Tu klikneme na podobjektoch s názvom arms_handgun_01. V záložke Inspector uvidíme komponent Animator pištole. Dvakrát klikneme na handgun_01, ktoré je v rovnakom riadku ako je nápis Controller. Týmto sme si otvorili náš Animator.

Prechody

Budeme musieť vytvoriť niekoľko prechodov, aby nám naše animácie pospolu mohli fungovať. V dnešnej lekcii sa vrhneme na tvorbu prechodov nutných k streľbe z pištole a úpravám kódu.

Potrebujeme vytvoriť prechody:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom iba za 725 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 26 článkom (20 lekcií, 6 testov) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V Unity3D tutoriále si ukážeme tvorbu prechodov jednotlivých animácií a upravíme skript, aby sme mohli strieľať z našej druhej zbrane len po jednom výstrele.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Tomáš Brabec
Avatar
Hodně zdaru programátoři všeho druhu,doufám ,že nikdy nezažijete nudu.
Aktivity