13. diel - 3D strieľačka v Unity - Animácie streľby pre pištoľ
V minulej lekcii, 3D strieľačka v Unity - Zmena zbraní , sme si upravili skripty tak, aby sme mohli pomocou kolieska meniť zbrane.
Na dovŕšenie kompletnej výmeny zbraní nám zostáva ešte niekoľko
vecí. Jednou z nich sú animácie. V dnešnej lekcii si teda upravíme
Animator
u našej pištole, ktorý jednotlivé animácie
spravuje.
Trocha teórie
Už máme hotový skript, ktorý ovláda naše animácie u
aktívny zbrane. Možno ste si už všimli, že keď zmeníme zbraň na pištoľ
a držíme Ľavý Shift spolu s W, tak sa spustí
animácia behu. Ako to? Nezabúdajme, že obe zbrane sú od toho istého tvorcu
a on nám vytvoril oba animátormi, prezieravo s rovnakými parametrami. Občas
majú nejaké navyše, ale tie základné sú stále rovnaké, napríklad:
Run
, Walk
, Aim
, Holster
,
Inspect
a ďalšie.
Zo skriptu sa nám animáciu u zrovna aktívny zbrane nastavujú parametre.
Aj u pištole máme parameter Shoot
, tentokrát je ale ako
trigger. Pištoľ totiž nestrieľa dlhšiu dobu, nie je to
predsa samopal. My ho ale užívame v našom skriptu ako bool
,
preto ho musíme upraviť. Najprv si ale nastavíme prechody.
Animator
pištole
V hierarchii si rozbalíme objekt Player
, jeho podobjektoch
Gun Camera
a potom Handgun_01_FPSController
. Tu
klikneme na podobjektoch s názvom arms_handgun_01
. V záložke
Inspector uvidíme komponent Animator
pištole.
Dvakrát klikneme na handgun_01
, ktoré je v rovnakom riadku ako je
nápis Controller. Týmto sme si otvorili náš
Animator.
Prechody
Budeme musieť vytvoriť niekoľko prechodov, aby nám naše animácie pospolu mohli fungovať. V dnešnej lekcii sa vrhneme na tvorbu prechodov nutných k streľbe z pištole a úpravám kódu.
Potrebujeme vytvoriť prechody:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Unity3D tutoriále si ukážeme tvorbu prechodov jednotlivých animácií a upravíme skript, aby sme mohli strieľať z našej druhej zbrane len po jednom výstrele.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.