Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

BoneMachine

Ako lojálni Wingman organizátora súťaže som prvým až tretím kandidátom na post porotca Letné súťaže 2020. Keďže porotcovia sú tradične tri, tak potrebujem úplne nepriestrelný dôvod, prečo nemôžem túto funkciu zastávať (ak by ma náhodou postihla rýmička, tak už mi to asi neuverí). Účasť v súťaži ma automatické vrátenie z rebríčka kandidátov, čím úplne solidárne dávam príležitosť komukoľvek inému vykonávať túto funkciu.

Zároveň, aby nešlo len o lacnú zámienku, tak mi účasť súťaže umožňuje sa jej skutočne zúčastniť. Áno, horšie, počuješ správne. Je to veľmi prekvapivé, ale publikovaním tohto článku mám unikátnu možnosť sa tejto súťaže skutočne zúčastniť a možno do nej prispieť aj niečím iným ako len PM odpovedí: "nemám nič a chcem za to 0 bodov." Či ale túto možnosť využijem úplne záleží na prílivu, konjunkcii hviezd, počasie a tohtoročné úrode cibule.

Všetok text tohto článku, vr. titulku a popisu, vznikol len za účelom naplnenia minimálneho limitu slov a splnenie pomyselné vágne definície "dostatočne dlhý text sa zmysluplným oznámením". Autor tohto textu sa zrieka akejkoľvek zodpovednosti za spôsobenú emočnú ujmu, a zároveň si vyhradzuje právo upraviť daný text a dištancovať sa od neho, ak mu pôjde o kejhák. Zároveň je čitateľ povinný zabudnú obsah a existenciu tohto textu, ak sa autor rozhodne využiť tohto práva. Počas písania tohto textu nezomrelo žiadne šteniatko.

Ako to dopadlo?

O dva mesiace neskôr ...

Nemienim tu líčiť svoje pocity, múdrosti vekov, pranostiky, svetové aktuality alebo akýkoľvek iný balast, s ktorým by som začal tento text. V skratke - ak tu bol niekto, kto sadil na to, že tu na konci bude aspoň nejaký projekt, tak práve vyplytval všetku svoju životnú zásobu šťastie.

Nutné priznať, že dokončiť projekt bolo v pláne už od samého začiatku. Keby som tu nechal prázdnu stránku s podrobným popisom môjho geniálneho plánu, tak by mi rovnako pristála správa v Messengera, že iba ja a len ja dokážem zachrániť svet (predsa len, ľudia pri moci by sa nemali podceňovať), aj keď by u mňa bolo rovnako nutné vyhrážať fyzickým násilím.

Veci samozrejme nikdy nemôžu ísť podľa plánu. Ono využiť experimentálne nástroje a technológie, ktoré sú stále vo vývoji, môže znieť ako zaujímavý nápad, ale len do chvíle, než sa človek začne dotýkať hraníc vesmíru. Pôvodný projekt, ktorý mal byť postavený práve na takomto prístupe, bol označený ako "do deadline fakt nie". Bolo teda nutné prísť s (možno) horšia alternatívou, ktorej vývoj sa niesol v veľa typickom game jam štýlu. Výsledok hovorí sám za seba.

Mal by som byť transparentné; všetky grafické ASSET som legálne yoinknul z OpenGameArt. Súčasťou hry malo byť oveľa viac mechanik, a pre demo bolo zamýšľané aj schovávanie v skriniach (pretože samozrejme že áno), odomykanie niektorých dverí pomocou minihry, zbieranie a používanie predmetov, až príliš fancy post-processing efekty (ak by mi to však ona experimentálne technológia umožňovala) ... Ale aspoň tam je na stene krásne viditeľný easter egg (za to chcem dostať aspoň žuvačku).

Akákoľvek spätná väzba týkajúce sa projektu aj samotného námetu (má to byť survival horor, ak je niekto až moc zmätený) je vyžadovaná (nemrcasil som sa v rozbordeleným kódu len tak pre nič za nič).

Hodnotenie poroty

Tento projekt sa zúčastnil súťaže ITnetwork summer 2020.

porotca bodov hodnotenie
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
David Čapka
7.5 Tento rok cibule bola, biela aj žltá, červená aj jarné, ony lány cibuľou sa tiahli až za luka a háje. Niekto tvrdil, že jej bolo veľa, niekto zas, že málo a niekto, že len trochu. Že sa ale tiahla aspoň za jeden lánok alebo aspoň jednu luku vie predsa každý. Na Machine for Pigs, teda chcem povedať Bone Machine, je vidieť, že si gamer, pretože tam sú originálne prvky, hlavne vrhanie tieňov za rohy. Hra človeka teleportuje hneď do deja, že nevie, ktorá bije, stačila by jedna informačná obrazovka na začiatku, to nie je otázka nedostatku času, ale skôr organizácie práce, podobne je to s tlačidlom pre reštart hry. Keď hráč pochopí, čo a ako, tak sa s ním hra rozlúči, pretože má len jeden krátky level. Dúfam, že to bude niekedy doplnené, nepríde mi to vôbec márne, u týchto hier je však hlavnou máp dizajn a dostatok prostredia na preskúmavanie. Verím, že to nie je ťažké z free ASSET poskladať, máš to najťažšie za sebou a úspešne, bez levelov tam ale zážitok nie je. Už ti pripravujeme Pedro, neboj: D
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Samuel Hél
6 Zo začiatku to na chvíľu ukáže klávesy na ovládanie, po chvíľke ale zmizne, tak hráči môže ujsť, že si môže zapnúť napríklad baterku. Hra zatiaľ nemá nič čo ponúknuť, je tu iba jeden level, nepriateľ, čo chodia po vlastnej trase, dvere a kľúče k dverám. Graficky je hra pekná, funguje tu zorné pole, čiže nevidíte za roh. Základné prvky vyzerajú dokončený, chcelo by to nejaký príbeh a nepriateľ by mohol byť aktívnejší (alebo inteligentnejšie).
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
michal Čapka
7 No priznám sa Tomášovi, že som ti tak úplne neveril - ešte po tom, čo som si v redakcii prečítal tvoje pojednanie o cibuľu: D Každopádne musím povedať, že si ma milo prekvapil. Hra nevyzerá vôbec zle, grafika sa mi veľmi páči, hrateľnosť je taky okej. Škoda len, že si to (predpokladám v dôsledku času) nestihol dotiahnuť do konca. Myslím, že inak by z toho mohla byť dobrá hra:)

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 5x (22.89 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#

 

Všetky články v sekcii
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Článok pre vás napísal Tomáš Bitter
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje tvorbě her v C# a Unity ...
Aktivity