16. diel - Unity (C #) Android - Pauza
V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Zafarbenie draka podľa zdravie , sme upravili hráča tak, aby sa drak odfarboval podľa aktuálneho zdravie.
V dnešnej lekcii sa pozrieme na pozastavenie hry, čím naprogramujeme komplexné funkciu pauzy.
Pauza
Otvoríme si PlayerMoveScript
.
Odchytenie klávesy
Pridáme si tu pár riadkov, ktoré sa budú starať o to, že keď hráč
stlačí kláves Esc, tak sa hra stopne. Toto riešenie funguje aj na
telefónoch s Androidom, len s tým rozdielom, že samozrejme nestiskneme
Esc, ale tlačidlo "Späť". Reakciu na stlačenie vložíme do
Update()
metódy pod if (!started)
:
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
{
}
Nové atribúty
Založíme si nové atribúty:
bool paused = false; Quaterion pausedRotation;
Premenná paused
určuje, či je hra zrovna zapauzovaní.
Quateriony slúži v Unity k uloženiu rotácie daného objektu a použijeme ich
za chvíľu.
Ak teda stlačíme
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriálu na hru pre Android v Unity3D pridáme možnosť pauzy. Tiež sa naučíme, ako funguje čas v Unity.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.