17. diel - Unity (C #) Android - Nové UI
V minulej lekcii, Unity (C #) Android - Pauza , sme pridali možnosť pauzy a naučili sa, ako funguje čas v Unity.
V dnešnom Unity3D tutoriálu sa hlbšie pozrieme na UI systém a tiež urobíme naše GUI krajší.
V predchádzajúcich lekciách sme sa už stretli s vytváraním GUI. Vieme, že existujú dva rôzne prístupy: programový a naklikávacie. Oba tieto prístupy sme si ukázali, ale ani jeden sme si neukázali podrobnejšie. Presne tejto téme bude venovať dnešné a budúci lekcie.
My sa nebudeme zaoberať tým programovacom spôsobom, predsa len je už zastaralejšie, ale aj tak ho určite niekto preferuje viac. Viac si popíšeme jednotlivé veci v klikacím prístupe, ukážeme si, na čo sú dobré panely, a pridáme tlačidlo na vrátenie do menu z hry:
Nová scéna
Pre začiatok si založíme novú scénu, v ktorej budeme nové menu
vytvárať. Scénu si pomenujeme len Menu
.
Canvas
Začneme pridaním Canvas
. Ten pridáme ako GameObject -> UI
-> Canvas. Zároveň sa nám pridá aj EventSystem
, čo je v
podstate už hotový skript, ktorý pracuje s GUI. Canvas
, ako je
už zvykom, nastavíme na kameru:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriálu o programovaní hier v Unity3D sa hlbšie pozrieme na vytváranie menu, jeho vlastnosti a tiež si hlbšie preberieme možnosti UI.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.