22. diel - Unity (C #) Android - Návrat do menu
Keďže máme už dosť dobré menu, bola by škoda neurobiť pekné GUI aj v hre samotnej. Preto si v dnešnom Unity tutoriálu vytvoríme GUI pred spustením hry (in-game menu).
Motivácia
Keď hráč teraz zapne hru, zobrazí sa iba drak a nič viac. V podstate hráč ani nevie, čo má robiť, a môže byť zmätený, či sa hra nezasekla. Preto vytvoríme menu pred začiatkom hry, ktoré bude aj trochu informatívne a zároveň estetické.
Po dnešnej lekcii nám teda do hry pribudne možnosť vrátiť sa do menu:
Pridanie GUI prvkov
Najskôr si do Canvas
pridáme panel, ktorý bude potrebné
tlačidlá držať pohromade.
Panel
Panel si pomenujeme StartButtons
a nastavíme polopriehľadnou,
trochu šedivú farbu. Nakoniec ho umiestnime do dolnej časti obrazovky, kde ho
tiež roztiahneme:
Teraz je panel veľa hranatý a veľmi pekne nevyzerá, preto mu nastavíme už předvytvořený sprite. Klikneme na "Source Image":
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriálu o programovaní hier v Unity sa dnes budeme zaoberať vytvorením tlačidiel pre začiatok a koniec hry.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.