IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Tetris v konzolu v C # .NET

Hru som napísal v priebehu pár dní len tak pre radosť. Môže poslúžiť začiatočníkom k inšpirácii a k zoznámenie sa s niektorými mierne pokročilejšími algoritmy a možnosťami, ktoré možno v obyčajné konzole vytvoriť. Pre lepšie vizuálnu aplikácii by bolo vhodnejšie určite použiť napr. Windows Forms. Táto konzolová aplikácia však ukáže vnútornú logiku hry Tetris a jeden zo spôsobov, ako jej naprogramovať. Ďalej môže oboznámiť s prácou so zvukmi, ukladaním a načítaním zo súborov, nadpisy vytvorenými z ASCII Art, animáciami, ovládanie hry klávesnicou atď.

Viem, že existujú milióny lepších spôsobov, ako túto hru naprogramovať, alebo k nej pridať ďalšie veci, ako sú napríklad farebné Tetromina (geometrické tvary v hre), lepšie možnosti pohybu a rotácie, zapísanie vlastného mena hráča a mnoho ďalšieho. Nadšenci to môžu využiť, ako výzvu k vylepšeniu hry danými vymoženosťami :-)

Potrebné nastavenia

Súbor obsahuje dve verzie hry. Jedna je aj so zvukmi a ukladaním výsledkov do súboru a pre jej fungovanie je potreba upraviť cestu k daným súborom v parametri files_path, ktorý sa nachádza na začiatku hlavnej triedy Program:

class Program
{
        static int borderWidth = 22; // sirka obdelniku ve kterem se bude hrat / osa X (20 + 2 bocni steny)
        static int borderHeight = 21; // vyska obdelniku ve kterem se bude hrat / osa Y (20 + 1 spodni hranice)
        static int titleCoordinateX = borderWidth + 3; // souradnice X pro nadpis
        static int titleCoordinateY = 1; // souradnice Y pro nadpis
        static private char charForTet = '0'; //vykreslovaci bod
        static int X = borderWidth / 2; // Tetromino coordinate X
        static int Y = 0; // Tetromino coordinate Z
        static string files_path = "C:/Users/Jussepin/Dropbox/CSharp/MojeProjekty/TetrisByJussepinVar6/TetrisByJussepin/bin/Debug/";

Čo sa týka files_path, bude zrejme stačiť zmeniť cestu nachádzajúce sa medzi súbormi Users a TetrisByJusse­pinVar6

Doplňujúce informácie

Znak Tetromina

V premennej charForTet možno jednoducho rýchlo zmeniť, ktorým znakom má byť Tetromino vykreslené

static private char charForTet = '0'; //vykreslovaci bod

Ovládanie

Pohyb do strán sa vykonáva šípkami. Šípka dole položí Tetromino okamžite k zemi. Medzerníkom sa vykonáva rotácie.

Hlavné menu

V hlavnom menu je možnosť zvolenia obtiažnosti od 1 do 4. Táto voľba vlastne iba mení rýchlosť pohybu Tetromin.

Na záver

Dúfam, že aplikácia komukoľvek akokoľvek užitočne poslúži. :-)


Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 173x (13.35 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#

 

Všetky články v sekcii
Zdrojákoviště C # .NET - Objektovo orientované programovanie
Článok pre vás napísal Joe Walker
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje programování v C#.NET
Aktivity