16. diel - Pretypovanie a hierarchia objektov
V minulej lekcii, Rozhranie (interface), sme si uviedli interface a vytvorili vtákoještera.
Dnes budeme ďalej pracovať s C# projektom InterfaceSample
.
Povieme si niečo o pretypovaní a odhalíme ďalšie možnosti objektovo
orientovaného programovania.
Pretypovanie
Vráťme sa teda k nášmu projektu z minula a kód metódy
Main()
zmeňme tak, aby sme mali vtákoještera uloženého v
premennej typu IBird
:
IBird bird = new Pterodactyl();
Je nám to dovolené, pretože trieda Pterodactyl
implementuje
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme ako v C# .NET pretypovať inštanciu na iný dátový typ a ako pri tomto využiť rozhranie (interface). Vytvoríme si hierarchiu objektov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.