IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

1. diel - 3D bludisko v XNA - Bludisko prvýkrát

Vitajte po ... nie toto číslo by som radšej nahlas nehovoril. Vitajte teda znovu. V tomto diele si dáme dohromady čo všetko bude potreba pre hru na engine, čo sme tvorili v posledných dieloch. Ak sa to podarí a alebo nepovedie neviem, snažil som sa dôležité veci urobiť, aby sme sa mohli už len a len zamerať na samotný proces výroby hry. Stále si ale myslím, že som to uspěchal, ale v záujme lepšej čitateľnosti je asi lepšie vrhnúť sa rovno na niečo viac hmatateľného. To čitateľa zaujme viac, ako moja poctivo premyslené a takticky vymyslené ťahmi do budúcnosti bez niečoho viac akčného než len pohyblivý text. Pri príprave toho čo urobiť, aby to bolo jednoduché a pritom lákavé a ľahké pre ďalšiu tvorivú činnosť, ma napadlo veľa blbiny. Voľba nakoniec padla na bludisko. Na napísanie by malo byť pokiaľ som myslel na všetko celkom jednoduché. Ľahko možno aj aplikovať vlastné myšlienky ako dvere a kľúče, páčky a podobne. Pridal možno aj nepriateľov a ďalšie veci čo vás len napadnú. Je to celkom pekné tému a ja dúfam, že vás to chytí viac ako nejaké tie game maker, pretože v nich si síce aplikáciu naklikáte, ale tomu ako to funguje vo vnútri sa už nedostanete. Toto je možnosť, ktorú sa vám snažím ponúknuť. Na pomerne jednoduchom príklade pochopiť základné problematiku tvorby hier, bez toho aby sa pred vami niekde niečo schovávalo. Dúfam, že to aspoň niekoho z vás zaujme.

Potrebujeme

Ak si myslíte, že hneď v tomto diele všetko urobíme a že bude hotovo, tak sa mýlite. Minimálne takých 6 dielov to určite prehltne. Potreba toho je stále veľa. Zoznam toho ako sa toho budeme zbavovať by mohol vyzerať nasledovne

  • pohyblivá kamera - bez nej to nepôjde naozaj
  • modely pre bludisko, priama chodba, križovatka T, križovatka X, zákruta
  • kolízie
  • nejaké pekné menu
  • editor pre levely bludisko
  • nejaké pridanej itemy, páčky, kľúče ...

Nie som v tom našťastie namočenej sám. Mám dohovorenú tvorbu editora bludisko od zmijozeláka, takže sa dočkáte niekoľkých dielov návodov. Bude to síce obyčajná Windows aplikácie, ale aj to stačí pre začiatok. Modely dodám s dovolením ja, takže nám zostane iba to všetko spojiť. Najväčším orieškom by sa mohli zdať kolízie, ale nebál by som sa ich, máme v rukáve niekoľko pomocníkov.

Cieľ hry

Ohľadne cieľa hry je asi prejsť bludisko čo najrýchlejšie. Prípadne pozbierať čo najviac predmetov, hviezdičiek alebo čohokoľvek iného. Alebo čokoľvek čo si vymyslíte a bude sa vám to zdať vhodný.

Nie je toho práve málo, ale myslím že to zvládneme. V budúcom diele opäť vytvoríme niekoľko pomocných komponentov. Konkrétne mriežku a pohyblivú kameru. Teším sa na vaše poznatky, návrhy a nápady dole v komentároch.


 

Všetky články v sekcii
3D bludisko v XNA
Preskočiť článok
(neodporúčame)
3D bludisko v XNA - Kamera a mriežka
Článok pre vás napísal vodacek
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Vodáček dělá že umí C#, naplno se již pět let angažuje v projektu ŽvB. Nyní studuje na FEI Upa informatiku, ikdyž si připadá spíš na ekonomice. Není mu také cizí PHP a SQL. Naopak cizí mu je Java a Python.
Aktivity